Pár nappal ezelőtt a Tesla egy pompázatos rendezvény keretében átadta az első harminc Tesla Model 3-at az új tulajdonosoknak. Elon Musk nagyra értékeli a lojalitást, ugyanis saját dolgozói kerültek a sor elejére. Mögöttük csupán 500.000 olyan ügyfél várakozik, aki még nem is látta a sorozatgyártott változatot, de 1000 dollárt már befizetett bizonyítva vételi szándékát.
(Szerző: Szabó Gábor)
Az elérhető árú, volumenmodellnek szánt újdonság nem okozott csalódást, mindent tud, amit már előzetesen is sejteni lehetett róla. Több kiemelt orgánum lehetőséget kapott próbakörre is az átadás napján, és egybehangzóan pozitívak a vélemények, minden újságírót lenyűgözött a „nép elektromos autója”.
Azt tudjuk, érezzük, hogy az alternatív hajtású autók mind futurisztikusak a hagyományos modellekhez képest, de a Tesla 3 sokkal messzebb megy, és számos olyan úttörő megoldást vonultat fel, amelyek a jövő (elektromos) autós megoldásairól árulkodnak:
- Tényleges hatótáv 350 km felett
És ez csak a kisebbik akkupakk tudása. A nagyobbik csomag +9000 dollárért további 150 km-t ígér. Mindkettő akkucsomag a jelenleg elérhető legnagyobb energiasűrűségű változat.
- Szupergyors töltés 30 perc alatt
Több mint 200km-re elegendő energia fél óra töltéssel. Szóval, ha a töltőhálózat is kellő gyorsasággal fejlődik (a Tesla 18.000 új supercharge állomást ígér 2018 végéig), egyre inkább alternatívát jelenthet az elektromos hajtás.
- A klasszikus műszerfal eltűnése
A Model 3-ban mindössze a középkonzol tetején találunk egy 15,4 colos kijelzőt, a hagyományos műszerfal és a kapcsolók eltűntek, minden infó itt jelenik meg, minden innen illetve hangvezérléssel szabályozható. Szokni kell az biztos, de ha működik, akkor másoknak is követendő példa lehet.
- Önvezető képesség az extrák listáján
A hardver benne van az autóban, extraként 5000 dollárért egy kiterjesztett Autopilot szoftvercsomag érhető el, és további 3000 dollárért már teljesen önálló vezetésre is képes az új modell.
- Sportautós gyorsulás és impozáns végsebesség
A kisebbik akkuval 5,6 másodperc kell a százas sprinthez, a nagyobbikkal 5,1 másodperc is elegendő. És a Tesla a végsebességet sem korlátozta; 208 és 225 km/h a Model 3 tudása.
- Teljes értékű tér
Az utastér is teljes komfortot kínál, és a 425 literes csomagtér is kellően nagy akár egy családi utazás kellékeihez is. Már egyáltalán nem jelent kompromisszumot praktikum terén az akkucsomag.
- Üvegtető és kellemes klíma egy csodás éjszakához
Opcióként teljes üvegtetővel is megvásárolható a Model 3. Minimális energiafelhasználással egész éjszakára klimatizált belteret kínál a Tesla, és a hab a tortán a teljesen síkba dönthető hátsó ülés, amely 206 cm hosszúságú fekhelyet rejt. Szóval minden adott a romantikus csillagfigyeléshez.
- Indítás appról
Már a beszállás hozza a high-tech érzést. Az autó saját okostelefon-alkalmazás segítségével nyitható és indítható. De ha lemerülne a mobil, akkor is kellően profi a belépő, egy bankkártya méretű jeladót kell a B-oszlophoz érinteni, majd a középkonzolon elhelyezni.
A versenytársakat is vélhetően erősen megmozgató Tesla Model 3 alapára a tengerentúlon 35.000 dollár. Európában ugyanennyit biztosan számolhatunk euróban, de még így is abszolút versenyképes lehet a modell a hagyományos erőforrással szerelt BMW 3 vagy a Mercedes C osztállyal szemben.
Képek: Tesla és Bloomberg