Fenntartható Zoom-Zoom 2030
2017. augusztus 09. írta: Ecolife Magazin

Fenntartható Zoom-Zoom 2030

A Mazda bejelentette hosszú távú stratégiáját, melynek keretében bemutatja Skyactiv-X elnevezésű motorját, amely a világ első kereskedelmi forgalomba kerülő, kompresszió gyújtású benzinmotorja.

Hirosima/Leverkusen, 2017. augusztus 8. A Mazda Motor Corporation ma bejelentette „Fenntartható Zoom-Zoom 2030” elnevezésű új, hosszú távú vízióját technológiai fejlesztéseire vonatkozóan 2030-ig. Ennek részeként a vállalat ismertette terveit a 2019-ben bemutatandó SKYACTIV-X benzinmotorral kapcsolatban. Ez az erőforrás lesz a világon az első kereskedelmi forgalomba kerülő kompresszió gyújtású benzinmotor1.

mazdacorporation.jpg

A gyár 2007-ben hozta nyilvánosságra először „Fenntartható Zoom-Zoom” elnevezésű stratégiát, melynek keretében vállalata, hogy a vezetési élmény mellett autói kiemelkedően biztonságosak lesznek és kevésbé fogják terhelni a környezetet.

Az autóipar gyors változásaira adott válaszként a Mazda az alábbiakban határozta meg, hogyan fogja a vezetés örömét mint az autózás legnagyobb vonzerejét használni úgy, hogy közben megoldásokat kínáljon az emberek, a Föld és a társadalmi problémák kérdéseire.

  1. Fenntartható Zoom-Zoom 2030

A Mazda küldetésének tekinti, hogy megőrizze a Föld értékeit és működése az emberek és a társadalom javára váljon. A cég folytatja törekvését, hogy autóin keresztül inspirálja az embereket.

Föld

A márka az értékmegőrző kezdeményezéseken keresztül fenntartható jövőt hoz létre, melyben az emberek és az autók egymás mellett léteznek a Földet nem károsítva. 

A Mazda megközelítése:

  • További széndioxid-csökkentési lépések a teljes energiafelhasználás („well-to-wheel”) perspektíváján túl, figyelembe véve az autók egész termékciklusának emisszióit
  • A vállalati teljes energiafelhasználás által okozott széndioxid-átlagkibocsátás 2010-es szintjének 50%-os csökkentése 2030-ig, 90%-os csökkentése 2050-ig
  • A fentiek elérése a hatékonyság növelésére vonatkozó vállalati előírások előtérbe helyezésével úgy, hogy a kisebb kibocsátás minél inkább a valóságot tükrözze
  • Ezzel együtt a márka folytatja a belső égésű motorok tökéletesítését, amelyek továbbra is világszerte az autók elég nagy hányadát (részben) hajtani fogják – így leginkább ez fog hozzájárulni a széndioxid-kibocsátás csökkentéséhez – ezeket a motorokat kell a hatékony elektromos technológiákhoz kapcsolni.
  • 2019-től elektromos autók és más elektromos hajtástechnikák bemutatása olyan régiókban, ahol e tiszta energiát nagy részben használják, vagy korlátozzák bizonyos járművek használatát, amelyek károsítják a környezetet.

 Társadalom

A Mazda célja autókat és rendszereket létrehozni olyan biztonságos és nyugodt környezetben, amelyek az életet a határtalan mobilitás érzésével gazdagítják.

A Mazda megközelítése:

  • A Mazda Megelőző Biztonsági filozófiáján keresztül tovább fejleszteni a meglévő technológiát, és azért dolgozni, hogy ne legyenek közlekedési balesetek
  • Erősíteni a biztonsági alapokat, úgymint helyes üléspozíció, pedál-elrendezés, jó kilátás, és ezek alapfelszereltséggé minősítése minden modellben
  • Az i-ACTIVSENSE fejlett biztonsági rendszer részeinek alapfelszereltséggé minősítése, amelyek segítenek a vezetőnek felismerni a potenciális veszélyeket és jól reagálni rájuk. Japánban ezek már alapfelszereltségnek számítanak, ezt a többi piacon is bevezetik 2018-tól
  • Önvezető autós technológia tesztelése 2020-tól, amelyet aktuálisan a Mazda vezetőközpontú Co-Pilot koncepciójával2 együtt fejlesztenek azzal a céllal, hogy 2025-től mindegyik modellben alapfelszereltség legyen
  • Kapcsolódási technológia használata új üzleti modell létrehozásával, amely az autótulajdonosok számára lehetővé teszi az elnéptelenedett területeken élők, ill. mobilitási problémákkal küszködők szükségleteinek támogatását.

Emberek

A Mazda-vevők elégedettségének növelése, amely a fentiekből következik.

A Mazda megközelítése:

  • A Jinba-Ittai közvetítése, mely mentálisan és fizikálisan is élményt okoz
  • Az „élettel teli autók” filozófiája alapján a KODO továbbfejlesztése a művészi élményig, amely érzelmileg megérinti az embereket, akik az autót látják.
  1. SKYACTIV-X új generációs motor

Technológiai innovációk

  • A SKYACTIV-X motor a világon az első kereskedelmi forgalomba kerülő benzines erőforrás, amely kompressziós gyújtást alkalmaz, tehát a benzin-levegő keveréke spontán gyullad meg, mikor a hengerben a dugattyú összenyomja
  • A „szikra által szabályozott kompressziós gyújtás” néven szabadalmazott technika esetében két problémát is sikerült kiküszöbölni, amely idáig korlátozta e technika kereskedelembe hozatalát: a zóna maximalizálása, ahol ez a fajta gyújtás lehetséges, és az akadálytalan átállás a gyertyás gyújtásról a kompressziós gyújtásra.

Előnyök

  • A szabadalmazott új belső égésű motor kombinálja a benzinmotorok és a dízelmotorok előnyeit, így kiemelkedő teljesítményt, gyorsítást ígér amellett, hogy kevésbé terheli a környezetet.
  • A kompressziós gyújtás és egy kompresszor, amely a fogyasztást hivatott javítani együtt példátlan motorreakciókat és 10-30%-kal nagyobb nyomatékot kínál, a mostani SKYACTIV-G benzinmotorhoz képest.3
  • A kompressziós gyújtás szuper szegény keveréket4 hoz létre, amely az aktuális SKYACTIV-G benzinmotorhoz képest 20-30%-kal javítja a motor hatékonyságát, és 35-45%-kal jobb, mint az ugyanolyan hengerűrtartalmú 2008-as Mazda benzinmotor. A SKYACTIV-X megegyező, vagy még jobb fogyasztású, mint az aktuális SKYACTIV-D dízelmotor.
  • A motor hatékonyabb széles nyomaték-tartományban és különböző motorterhelés mellett, sokkal szélesebb sebesség-fokozatokat tesz lehetővé, amely tovább javítja a fogyasztást és a teljesítményt.

A Mazda reméli, hogy egy olyan jövőhöz járul hozzá, melyben a Föld, a társadalom és az ember egymás mellett tud létezni az autókkal, hogy autóin keresztül az autótulajdonosok boldogabbak lesznek, élvezik az autózás örömét, és erős érzelmekkel kötődnek a márkához.

12017 augusztusától, vállalati belső adatok szerint.

2A Mazda vezetőközpontú önvezető technológiai koncepciója, mely szerint a vezető élvezi a vezetést, melyben szellemileg és fizikailag is felfrissül, eközben az autó “virtuálisan” halad, határozottan szabályozva az autó mozgását. Váratlan szituációkban, mint pl. a vezető eszméletvesztése, az autó átveszi az irányítást, automatikusan veszélyhívást kezdeményez és biztonságosan a megfelelő helyre kormányoz.

3 A motor fejlesztés alatt, az adatok változhatnak.

4Olyan állapot, melyben a benzin arány a levegőhöz képest olyan alacsony, hogy egy gyújtógyertyás motornál nem jönne létre a gyújtás.

Mazda Motor Hungary

Sajtóközlemény

A bejegyzés trackback címe:

http://ecolife.blog.hu/api/trackback/id/tr2812729106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.