2016. április 9-14. között Vancouverben rendezik meg immár tizedik alkalommal az öko-divat hetet. Ez nem egy szokványos fashion week, a főszerep ugyanis a fenntarthatóságé.
A divatipar folyamatosan változik és megújul, miért ne tehetné mindezt környezettudatosan?
A divatipar a környezeti szempontból káros iparágak között jelenleg a világranglista harmadik helyén áll, így nagy szükség van arra, hogy a divattervezők és a divat világában tevékenykedők is felismerjék a problémát. A jubiláló rendezvény azért jött létre, hogy tájékoztassa és inspirálja a divatot diktálókat, hogy a fenntartható gondolkodás lehetséges a szakmán belül is, méghozzá a szépség és a harmónia megtartásával. Végtére is, a divat innováció, így elválaszthatatlanul kapcsolódik a fenntarthatóság eszmeiségéhez is.
A szemináriumok és a nagyszabású divatbemutatók segítségével próbálja a rendezvény terjeszteni, hogy a divatipar összefogásával nagy célokat érhetnének el. VIP-vendégek a világ minden tájáról, vásárlók, tervezők, stylistok, fotósok és a média is részt vesz EFW-en, nem is csoda, hiszen szerencsére egyre többen kíváncsiak a fenntartható divat legújabb trendjeire.
Minden márka létrehozhat egy öko-receptet, azaz egy részletes leírást, amely a legjobban megfelel a cég által képviselt értékeknek. Például a textilek esetében megadhatják, hogy általában milyen anyagokkal dolgoznak, természetesek és lebomlóak-e azok. Újrahasznosított anyagokból készült-e a kollekció, és ha igen, milyen anyagokat használtak fel. Természetes színezékeket, nem pedig festékeket használtak a printelés során, és alacsony energiájú nyomtatással készültek-e a ruhadarabok. Megadható az is, hogy milyen kézműves tevékenység nyomai láthatóak az egyes darabokon: kézzel festett, gyöngyözött, kötött, nemezelt vagy hímzett technikát alkalmaztak.
Természetesen a modellek is környezetbarát és természetes anyagokból készült sminket kapnak a bemutatókra. A felszolgált ételek is természetes alapanyagokból készülnek, káros adalékanyagok hozzáadása nélkül. A bemutató kiváló színtere lehet annak, hogy megmutassa, a divat miként válhat zöldebbé és tudatosabbá, s hogy a környezettudatos luxus árucikkek is ugyanolyan szépek és jó minőségűek, mint drágább társaik.
Képek: facebook és ecofashion-week