A fenntartható törekvéseiről ismert Jungheinrich AG intenzíven foglalkozik az energiahatékonysággal és a környezetvédelemmel. A vállalati filozófiának egyik lényeges alkotóeleme az ökológiai gondolkodás és viselkedés, amely mind a gyártási mind a szolgáltatási területeken megtalálható.
Környezetvédelmi törekvések
A targoncagyártás, raktártechnika és anyagmozgatás területén kiemelkedő vállalat számára fontos, hogy a nyersanyagokat és az energiát is takarékos módon használják fel. A kibocsátás és a termelés különböző területein a targoncák energiafelhasználása a folyamatos ellenőrzés mellett tovább csökkent, ezáltal a Jungheinrich jelentős mértékben hozzájárul a környezet védelméhez.
Szén-dioxid-kibocsátás mérséklése
Az elmúlt 10 évben csökkenteniük a teljes termékkínálatunk szén-dioxid kibocsátását - a hagyományos szegmensekben, mint az elektromos, dízel- és gázüzemű homlokvillás targoncák, valamint a tolóoszlopos targoncák esetében több mint 25%-kal. Mindezt számos műszaki innovációval, melyek manapság a szén-dioxid kibocsátásnál jelentős szerepet játszanak.
Az ágazat első TÜV tanúsítvánnyal kitüntetett öko-mérlege
A Jungheinrich mint első anyagmozgatógép gyártó használhatja az "ellenőrzött öko-mérleggel rendelkező termék" megnevezést. A Jungheinrich öko-mérlege alapján kapta ezt a kitüntetést, s az ISO 14040 alapján tanúsították.
Vállalati siker
A Jungheinrich AG az osztrák leányvállalatának 60 éves évfordulója alkalmából alkalmából sajtókonferenciát rendezett Bécsben. A nemzetközi sajtótájékoztatón a Jungheinrich AG igazgatótanácsának marketingért és értékesítésért felelős tagja, Dr. Lars Brzoska globális piacelemzésében rámutatott arra, hogy Európában a belső égésű motorral hajtott anyagmozgató gépek részesedése csökkenő tendenciát mutat, míg a raktártechnikai gépek szegmense növekszik. Ezzel szemben az ázsiai országokban még mindig nagy az igény az egyszerűbb, belső égésű motoros targoncákra, amelyek a piac 66%-át képviselik. Bár Kínában és Indiában is a levegő szennyezettsége miatt enyhén csökken a kereslet a dízel- és gázüzemű gépek iránt az elektromos meghajtásúak javára.
A Jungheinrich az elmúlt évben összességében 0,5%-os növekedést ért el a piaci volumen tekintetében, ezen belül Európában a növekedés 8,4%-os volt, a forgalom több mint 11%-kal, s ezzel párhuzamosan az alkalmazotti létszám 11,3%-kal bővült. A hamburgi székhelyű vállalat intenzív akvizíciós tevékenysége révén számos új piacon jelent meg az elmúlt években, s a konszern célkitűzése, hogy a Jungheinrich márka legyen az első számú választás az anyagmozgató gépek szegmensében. Az új piacokon – Malajzia, Románia, Dél-Afrika, Chile, Ausztrália – a cég a direkt értékesítési stratégiát helyezi előtérbe, és ennek erősítésével kíván eredményeket elérni.