Egyre többen élünk fenntarthatóan és egészségesen
2017. február 13. írta: Ecolife

Egyre többen élünk fenntarthatóan és egészségesen

Manapság már egyre többször esik szó a LOHAS-ról (Lifestyles Of Health And Sustainability), azaz az egészséges és fenntartható életstílust választó fogyasztók, a tudatos vásárlók csoportjáról, ám a magyar köztudatba még korántsem épült be ez a fogalom. Nemzetközi kutatások szerint e csoport exponenciálisan növekszik a fogyasztói társadalmon belül, s ezért kiemelt figyelmet érdemel a jövőbeli értékesítési stratégiák kialakítása során.

Az Egyesült Államokban készített felmérés eredménye azt mutatta, hogy a teljes lakosság 5 százaléka már a ’60-as évek elején ebbe a csoportba tartozott, mára ez az arányszám már elérte a 26 százalékot, amely megközelítőleg 50 millió embert jelent. Az EU-t is ezek a mutatók jellemzik. Hazánkban a 2015-ben bemutatott kutatások szerint a LOHAS célcsoport aránya 8,7 százalék, ami várhatóan a következő években jelentősen megemelkedik, tíz éven belül pedig a duplájára is nőhet.

A magyar és amerikai LOHAS fogyasztók demográfiai jellemzői hasonlóak: a 18-39 éves korosztályba sorolható, hibrid életstílust folytató, felsőfokú végzettséggel rendelkező, jobb anyagi körülmények között élő vásárlók tartoznak ide, ezen belül is a nőkre jellemzőbb inkább.

A vevő elégedetté válik azáltal, hogy a megfelelő környezetbarát terméket, vagy szolgáltatást választotta, amellyel egyfelől felelősen dönt a környezet védelme érdekében, másfelől pedig ő maga is egy kitűnő minőségű, ellenőrzött forrásokból származó árucikkhez jut hozzá. Vállalkozóként, marketing szakemberként ma már sokkal hatékonyabb kampányokkal kelthetjük fel a fogyasztók érdeklődését, ha figyelembe vesszük a tudatos, egészséges életmódot követő vevőközösséget is. Így egy pozitívabb képet alkotunk működésünkről azáltal, hogy fenntarthatóan folytatjuk vállalati tevékenységünket - ami nem utolsó szempont a jövő generációja számára.

Tehát a piaci versenyben egy valóban nem elhanyagolható aspektusról beszélünk, hiszen az emberek egyre tudatosabban próbálnak élni, amiben mi sem lehetne nagyobb segítségükre, ha az általuk kedvelt márkák, szolgáltatások, termékcsaládok "zöld utat" mutatnak nekik a "green marketing"-en keresztül. Mindezek elsajátítására már most tavasszal lehetőségünk nyílik az Ecolife szervezésében zajló Green Business Academy keretein belül. A részletekhez kattints a képre!

A bejegyzés trackback címe:

https://ecolife.blog.hu/api/trackback/id/tr8512254626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.