Környezettudatos és ügyfélbarát újítások a City Taxi Fuvarszervező Szövetkezetnél
2017. szeptember 27. írta: Ecolife Magazin

Környezettudatos és ügyfélbarát újítások a City Taxi Fuvarszervező Szövetkezetnél

Harmadik helyezést ért el a City Taxi Az év kereskedője 2017-es versenyén A legjobb ügyfélélmény kategóriában. A fuvarszervező szövetkezet megújult mobilapplikációjával, hybridautó-kampányával és ,,Ilyen is volt Budapest" szolgáltatásával érdemelte ki az elismerést. 

A szolgáltatásnyújtás területén napjainkban a megrendelők és vásárlók nem csupán terméket kívánnak vásárolni, vagy szolgáltatást kívánnak igénybe venni, hanem a szolgáltatás vagy a termék adottságainak bővülése eredményeként a vásárlási élményre is fokozódó igény jelent meg, mely kielégítése nagymértékben befolyásolja a vásárlói szokásokat.

toyota_hibrid_city_taxi_flotta_2015_autoaddikt.jpg

Mire gondolunk, amikor a szolgáltatás élményének fejlesztéséről beszélünk? Évtizedekkel ezelőtt egy születésnapi torta sütéséhez megvásároltuk az alapanyagokat, melyekből a nagymama megsütötte a tortát. Húsz évvel ezelőtt a cukrászdában kiválasztottuk a tízféle tortából a legszimpatikusabbat, melyet megvásárolhattunk. Körülbelül tíz éve már bármilyen alakú, formájú torta készítését vállalják a cukrászok. Napjainkban nem tortát veszünk egy elit születésnapra, hanem cukrászt rendelünk, aki a baráti társasággal együtt készíti el a születésnapi tortát. Ma már nemcsak a tortaíz élvezetét kapjuk, hanem a tortakészítés élményére is igényük van a születésnapi rendezvényen részt vevőknek.

A születésnapi tortakészítés folyamatához hasonló élménytöbbletben szeretnénk részesíteni a taxit rendelő utasokat is, mely komoly fejtörésre késztette társaságunk vezetőit.

Végiggondoltuk, hogy mely információkkal, adottságokkal, élményekkel tudjuk bővíteni az utasokat érő impulzusokat. Jelenleg három témakörben fejlesztettük, fejlesztjük a City Taxi szolgáltatását, mellyel az Ügyfélélményt szeretnénk bővíteni:

  • applikációs rendelés
  • hibrid autók
  • „ilyen is volt Budapest” utazási élmény

2016 tavaszán elkészítettük a megújított City Taxi Budapest mobil applikációt. Ezen felületen keresztül a taxirendelést követően tájékoztatjuk a megrendelőket az érkező autó típusáról, rendszámáról és az autó pillanatnyi helyzetéről.

A felsorolt információk korábban nem voltak elérhetőek utasaink számára. Ezen infók erősítik az „ügyfélélményt”,
mely a szolgáltatás megbízhatóságát is tükrözi. Az utas a mobilkészülékét figyelve meggyőződhet arról, hogy a
megrendelt taxi gépkocsi halad a megadott címre. A címre érkezve - amennyiben több egyforma, sárga taxi lesz az adott helyen - a rendszám és típus ismeretében könnyebben kiválasztható a rendelésre delegált gépkocsi. A szolgáltatás igénybevétele után szolgáltatásértékelő felületet biztosítunk az utasok számára, mely segítségével értékelni tudják a taxis kollégáink által nyújtott szolgáltatást Tisztaság, Pontosság, Udvariasság szempontok alapján 1-től 5-ig, csillagos minősítés segítségével. Az utólagos minősítés egyben visszajelzést is biztosít számunkra a City Taxi szolgáltatási minőségéről. 

Amennyiben bármely gépkocsivezetőnk 3*-os vagy annál gyengébb értékelést kap, e-mailben kérdezzük meg
megrendelőnket a „leminősítés” okáról, és igyekszünk a hiányosságokat kijavítani. Megítélésünk szerint az értékelések 4,4 – 4,91 közötti átlaga visszaigazolja a minőség iránti elkötelezettségünket és erőfeszítéseinket.

Második ügyfélélmény-fejlesztésünk közvetlenül összefüggésben van a szolgáltatás eszközével, a taxi gépkocsival.

Társaságunknak és megrendelőink jelentős részének fontos, hogy környezettudatos szolgáltatást nyújtsunk, illetve vegyenek igénybe. Ennek keretén belül folyamatosan ösztönözzük taxis alvállalkozóinkat, hogy az általuk üzemben tartott taxi gépkocsik környezetbarát járművek legyenek.

 Vállalkozóink, felismerve ezen szándék fontosságát, igyekeznek hibrid gépkocsikat üzembe helyezni. Az elmúlt években jelentősen nőtt a City Taxi flottájában elérhető hibrid gépkocsik száma.

2014 áprilisában, többek között a Totalcar.hu oldalon riport jelent meg a Toyota Prius hibrid taxik számának bővüléséről.

Prius-taxik, tömegével csak dörzsöltem a szemem, mert egy rakás gumikacsának öltözött űrkabin
állt az észak-pesti rakpartot simító, reggeli fényben. Mellettük a legvidámabb taxis csapat, amit valaha láttam.Az a vicc, hogy ez a tucatnyi Prius egyetlen taxis társaság, a City készletéből jött össze, ami – ismét csak saját becslésem szerint – azt jelentheti, hogy legalább ötven, esetleg majdnem száz ilyen autó rója Budapest útjait, szabad jelzővel a tetején, hiszen csak a Citynél húsz ilyen szolgál, ez a rakparti felvonulás tehát csak bő fele a készletnek.

2014 áprilisában 20 db hibrid gépkocsi volt elérhető a City Taxi 780 autós flottájában, mely nagyon komoly mennyiségnek számított 3 évvel ezelőtt. Fél évvel a Fővárosi szabályozás után még nem minden gépkocsi volt sárga színű. A környezettudatos felelősségvállalás terjedésének köszönhetőn a megrendelői igények között is megjelentek „A hibrid gépkocsit kérek!” kívánsággal rendelkező rendelések.

2017 júliusában meghirdettük a „Legyen a Te autód a 200. hibrid City Taxi” kampányunkat.

A kampány eredményeként 2017 szeptemberében már 210 db Hibrid City taxi rója Budapest utcáit. Mára elmondhatjuk, hogy a City Taxi 210 autós hibrid flottája Magyarország legnagyobb, kiemelten környezetbarát autóparkja.

A környezetbarát járművekkel az utazás – főként a belvárosi araszolás időtartamában – tényleg élményként zajlik. A járműveknek kb. 30 km/h sebesség alatt nincs motorhangjuk. Alacsony sebesség, illetve a gyorsítás időtartamában a járműbe épített elektromos motor hajtja a kerekeket, mely az élmény mellett környezetbarát üzemet biztosít. 

Harmadik ügyfélélmény-elemként újabb fejlesztésbe kezdtünk az egyik taxis kollégánk segítségével.

Popovics András, City 424 kollégánk üzemelteti, fejleszti az „Ilyen is volt Budapest” weboldalt. A weboldal Budapest nevezetességeiről készült korabeli fényképeket rendszerez, mely fényképekhez az adott épületről, városrészről történeti áttekintést is ad a látogatók számára. Kollégánk segítségével tesztelés alatt áll egy olyan speciális program, mely a taxi gépkocsiban utazók számára bemutatja a gépkocsi GPS koordinátáinak figyelembevételével a gépkocsi környezetében lévő épületek korabeli fényképeit. A fényképes illusztrációk alapján érzékelhető, hogy az elmúlt 20-50, vagy akár 100 évben mennyit változott (vagy nem változott) az adott környék utcaképe.

Megítélésünk szerint harmadik ügyfélélményünk is nagymértékben segítheti a City Taxik megítélésének
további javítását.

Fotó: autoaddikt.hu

Utazási szándékuk esetén rendeljék a City Taxikat mobil applikáción keresztül, és utazzanak Hibrid gépkocsikkal! A harmadik ügyfélélményünk bevezetését követően utazás közben nézegessék az útvonaluk során érintett épületek korabeli fényképeit, mely mellett ha éppen Popovics András kollégánk szállítja Önöket, akkor minden fényképhez legalább 3-4 mondatos kiegészítést hallhatnak. Ha nem András szállította Önöket, akkor se búslakodjanak, látogassák meg a www.ilyenisvoltbudapest.hu weboldalt, és a fényképek nézegetése közben emlékezzenek rá, hogy ezen oldalról a City Taxi „Legjobb Ügyfélélmény” pályázatában hallottak először.

A bejegyzés trackback címe:

https://ecolife.blog.hu/api/trackback/id/tr9212903936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása