Mobilalkalmazás egy fenntartható környezetért: GreenAdvisor
2015. július 18. írta: .ecolife.

Mobilalkalmazás egy fenntartható környezetért: GreenAdvisor

A közösségi finanszírozás (crowdfounding) lassan teret nyer az itthoni, saját üzleti tőkével nem rendelkező ötletgazdák, startup cégek körében is.

Ahogy a neve is utal rá, a közösségi finanszírozás lényege, hogy egy tejesen új, egyedi, sokat ígérő projekt felkelti a vásárlók érdeklődését, mely érdeklődésből csakhamar igény születik. A vásárlók ezek után befektetőkké válnak azáltal, hogy a termék anyagi forrását pénzadományaikkal biztosítják.

Az egyik legnépszerűbb ilyen crowdfounding oldalt, a Kickstartert hívta segítségül a Greenwill csapata is, akik 2015. július 13-án indították el GreenAdvisor okostelefon applikációt bemutató kampányukat. Egy óra alatt 40 felajánló révén a teljes kampányösszeg 10%-át sikerült összegyűjteniük.

A Greenwill-t az EUCham - European Chamber nemzetközi vállalkozásokat képviselő nem kormányzati intézmény hívta életre. Egy olyan kezdeményezés született így, amely összeköti a cégeket, szervezeteket a fogyasztói társadalommal és ingyenes tanácsadással, irányelv mutatással ösztönzi őket egy fenntarthatóbb környezet kialakítására.

Legújabb projektjüket, a GreenAdvisor alkalmazást ugyancsak a fenti cél eléréséért fejlesztették ki. Az ingyenesen alkalmazás segítségével a felhasználók értékelni tudják a környezetükben levő környezettudatos vagy épp nem tudatos cégeket, szervezeteket, így alakítva ki egy rangsort, mely rangsor meghatározhatja a vállalkozások jövőjét.

A projektet létrehozó csapat nevében Michele Orzan, az EUCham és Greenwill elnöke beszélt. Többek közt kiemelte, hogy a Greenwill immár 90 országon átívelő mozgalommá nőtte ki magát, és GreenAdvisor projektjüknek is ilyen globális sikert jósolnak. Az egyik legegyszerűbb és leginnovatívabb kezdeményezésnek nevezte a projektet, amely mögé rengeteg, a fenntarthatóságot magáének érző intézmény, üzleti iskola, vállalkozás és kormányzati szerv is felsorakozott. Michele a láthatóságra is többször visszatért tájékoztatójában, hiszen a GreenAdviser felület láthatóvá teszi majd a vállalkozásokat, a rangsor pedig egészséges versenyhelyzetet teremt a piaci szereplők közt, akiket érdekeik útján lehet csak cselekvésre ösztönözni. Ez az érdek pedig a vállalkozásuk sikeressége. És ha egy GreenAdvisort használó, környezettudatos banki ügyfél azt látja, hogy jelenlegi szolgáltatója listazáró a „zöld mezőnyben”, akkor nagy valószínűséggel elpártol, bankot vált. Ezt a veszteséget pedig egy vállalkozás sem engedheti meg magának.

Abban rejlik tehát a Be green esentially, Légy alapvetően zöld szlogenű Greenadvisor ötlete és sikere, hogy a világon bárhol ingyen elérhető és azonnali eredményhez vezet, hiszen a fogyasztók értékeléseik által zöld irányba befolyásolhatják a vállalati magatartást és gyakorlatot.  

A kampány augusztus 12-én zárul, és az érdeklődők akár 1 euró összegű adományt is felajánlhatnak a Kickstarteren (https://www.kickstarter.com/projects/greenadvisor/greenadvisor-the-tripadvisor-for-the-environment?ref=nav_search), hogy a csapat elérhesse a teljes projekt megvalósításához szükséges 25. 000 eurót.

A bejegyzés trackback címe:

https://ecolife.blog.hu/api/trackback/id/tr907637844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.