Zöld változtatások a fenntartható Magyarországért
2016. január 09. írta: Fazekas Fanny

Zöld változtatások a fenntartható Magyarországért

2015-ben egymást érték hazánkban azok a zöld beruházások, melyek kedvezőek a környezetnek, és még költséghatékonyak is.

Tapsvihar a klímacsúcson

A politikai résztvevők közül szinte kivétel nélkül mindenki örömmel és elégedettséggel nyugtázta a párizsi klímacsúcs eredményeit. De mi is történt tulajdonképpen Párizsban?

Sok éves vita, egyeztetés és tárgyalások után sikerült letérni a klímaváltozás okozta katasztrófák felé vezető útról! A Párizsi Megállapodás szövege tartalmazza, hogy 2100-ig az aláíró országok 2 Celsius fok alatt tartják az átlaghőmérséklet-emelkedést, illetve elkötelezettségüket is rögzítették, mely szerint 1,5 Celsius fok alá csökkentik ezt az értéket. A változásokhoz vezető úton az alacsony szén-dioxid kibocsátású gazdaságra való áttérés elkerülhetetlen.
parisagreementapplause_large.jpg

Energia megtakarítási csomag

A nagy érdeklődésre való tekintettel a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 10 milliárdról 11,8 milliárd forintra emelte a társasházak, lakásszövetkezetek komplex energetikai felújítását támogató program keretét az Otthon Melege Programon belül. A fejlesztés keretében 14 ezer háztartást segítettek, hogy kiadásaik a beavatkozás mértékétől függően évi 30-180 ezer forinttal mérséklődjön. A keretemelésnek köszönhetően országosan évi 91,83 gigawatt energia megtakarítás érhető el, valamint 20 291 tonnával szorítható vissza a szén-dioxid kibocsátás.
huto2.jpg

Hibrid hajtású buszok érkeztek

2015 január 17-én forgalomba állt az első hibrid busz Budapesten. A vadonatúj Volvo és Euro 6-os hibrid buszoknak a hagyományos dízelüzemű buszokhoz képest előnye, hogy csendesek, elektromotoros indulásúak, 40-50%-kal kevesebb káros anyagot bocsátanak ki, valamint akár 39%-kal alacsonyabb üzemanyag felhasználást tesznek lehetővé. Körülbelül éves szinten egy 6000 üzemórát futó autóbusz akár 27 ezer liter üzemanyagot is megtakaríthat, amely tíz év alatt nagyságrendileg egy új autóbusz árát is jelentheti. A cél pedig a közép-európai fővárosok legnagyobb hibrid buszflottájának kialakítása a fővárosban.

481795_640448569304654_1012193910_n.jpg

Felvillanyozó jövő, avagy a magyar elektromos autózás helyzete

2015 szeptemberében rendezték meg az első Elektromobilitás Partnernap rendezvényt Magyarországon. A rendezvény célja, hogy az elektromos közlekedés jelen eredményeinek és jövőbeli terveinek bemutatásával bevonja és elkötelezetté tegye Magyarország gazdasági szereplőit az elektromobilitás elterjedésében. A rendezvényen 7 gépjárműmárka 9 elektromos és/vagy plug-in hibrid modellje vett részt, emellett elektromos kerékpárokat és rollert lehetett kipróbálni.

logo_zold-01_1.jpg

Divatba jött a napkollektor

A Mátrai Erőmű Zrt. Magyarország eddigi legnagyobb, 15 MW-os naperőmű építésébe kezdett 2015 tavaszán. Ezzel a Mátrai Erőmű jelentősen hozzájárult Magyarország megújuló energiából megtermelt villamos energia részarányának növelésére tett vállalásai teljesítéséhez.

A Budapesti Gazdasági Főiskola számára Európai uniós forrásokból kiépült egy közel 700 GJ villamos energiát termelő napelempark, illetve egy napkollektor is. A fejlesztésnek köszönhetően a BGF így évente mintegy 184 tonna szén-dioxid egyenértékkel csökkenti üvegházhatású gáz kibocsátását, illetve 12 millió forint energiaköltséget takarít meg.

nap04251.jpg

+ 1. Új magyar találmány mentheti meg a világot

Magyar fejlesztésű fertőtlenítőszer, az úgynevezett SOLUMIUM kapta a 2015-ös Magyarországi Svéd Kereskedelmi Testület „Gran Prize 2015” elismerését. A fertőtlenítő klór-dioxidból készült, teljesen környezetbarát, és megoldás lehet azokkal a baktériumokkal szemben is, amelyek már ellenállnak az antibiotikumoknak.

solumium-banner-01.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ecolife.blog.hu/api/trackback/id/tr848252698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása