Londonban is visszaszorítják az autókat a járvány lecsengése után
2020. május 18. írta: Ecolife Magazin

Londonban is visszaszorítják az autókat a járvány lecsengése után

A koronavírus járvány leállásra kényszerítette a világ jelentős részét. Ez számos rossz oldala ellenére nagyon erősen világított rá arra, hogy milyen szennyezett városaink levegője, és milyen egészségtelen a terek elosztása az autók javára. Számos nagyváros lépett azonban a változás útjára. London nagy kiterjedésű területről tiltják ki az autókat azután, hogy megszűnnek a koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozások – jelentette be a város főpolgármestere.


eva-dang-exdxlrzxs9q-unsplash.jpg

Sadiq Khan pénteken azt közölte, hogy

a London híd és a Shoreditch városrész, a Euston és a Waterloo pályaudvar, valamint az Old Street és a Holborn között húzódó főbb utcákon rövidesen már csak gyalogosok és kerékpárosok, valamint a tömegközlekedésben részt vevő buszok használhatják. A lezárások azonnal megkezdődtek, és hat hét alatt fejeződnek be.

Az intézkedésre azért van szükség, hogy a karanténhetek után a munkába visszatérők biztonságosan elférjenek a metropolisz többnyire szűkre szabott járdáin, utcáin. A szakemberek ugyanis azt javasolják, hogy aki csak teheti gyalog vagy kerékpárral közelítse meg a munkahelyét, és lehetőleg kerülje a rendszeresen túlzsúfolt tömegközlekedési eszközök használatát, amelyeken nem lehet megtartani a kellő távolságot az utastársaktól. Ha pedig szabadon engednék az autóforgalmat, az a légszennyezettséget növelné elviselhetetlen szintre.

holger-link-wztikb6rqyy-unsplash-1024x683.jpg

Az autósok a kisebb utcákból is kiszorulhatnak, legalábbis a The Guardian beszámolója szerint a polgármesteri hivatal szakértői erről egyeztetnek a kerületekkel. Az is elképzelhető, hogy az autókat és a teherjárműveket kitiltják két fontos Temze-hídról, a Waterloo-ról és a Londonról.

Khan szerint a koronavírus-járvány London történetének legnagyobb kihívása elő állította a város tömegközlekedési hálózatát.

Hatalmas erőfszítésekre lesz szükség a londoniak részéről ahhoz, hogy a kijárási korlátozások fokozatos enyhítése után is megtartsák a szociális távolságot a tömegközlekedési eszközökön.

– fogalmazott a főpolgármester. Aztán ő is megjegyezte: a buszok, metrók telítettségét, valamint az autóhasználatot a lehető legalacsonyabb szintre kell szorítani.

A lezárások mellett Khan azt is bejelentette, ideiglenesen megvonják az ingyenes utazás lehetőségét a gyerekektől, a 60 évnél idősebbeknek pedig fizetniük kell majd, ha csúcsidőben akarják használni a tömegközlekedési eszközöket. Emellett a jegyárakat is megemeli a Transport for London (TfL), a Nagy-London tömegközlekedési hálózatáért felelős önkormányzati szervezet, mert így juthat hozzá egy 1,6 milliárd forint értékű kormányzati támogatáshoz. Több szakértő figyelmeztetett: ez a döntés érzékenyen érintheti a város legelesettebb lakóit.

A főpolgármester mindezek mellett azt is bejelentette, hogy ismét fizetni kell a behajtási díjat azoknak, akik autóval közlekednek a belvárosban.

Azzal, hogy biztosítjuk, hogy a város zölden induljon újra, harcolunk a légszennyezettség ellen is, ami rendkívül fontos, ha nem akarjuk, hogy az egyik népegészségügyi krízist egy másik váltsa. Együttműködésre kérek minden kerületet.

– mondta Khan.

sabina-fratila-c_m8bmiuh_8-unsplash.jpg

Azt is mondta a főpolgármester, hogy átérzi azt a sok nehézséget, amivel az átállás számos londoni számára járni fog.

Ez annak az alapvető újragondolása, hogyan éljük az életünket ebben a városban. Az átállás nem megy majd zökkenőmentesen. De ígérem, hogy olyan nyílt és egyenes leszek a londoniakkal, amennyire csak lehet, amikor elmondom nekik, hogy min dolgozunk, és mire van szükségünk tőlük, hogy biztonságban tudjunk mindannyiunkat.

Forrás: Zhvg / Guardian

A bejegyzés trackback címe:

https://ecolife.blog.hu/api/trackback/id/tr4915706032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.