Utolsó kommentek:

Éhesló 2017.09.23. 23:25:20

Az emobilitás egy PC téma, annak minden jellegzetességével: újbeszél hazudozás a környezeti terhelésről, kommunisztikus utópiák tudományként hirdetése, durva és voluntarista brüsszeli és nemzetállami beavatkozás a járműpiacba, üzemanyagpiacba.

Halott dolog, akár a PC.

Bejegyzés: Emobility: kezeket fel!

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.08.09. 00:06:38

@Treff Bubi: Lassan 15 éve valamilyen alapdízel prémiumautót hajtok, sajnos Bugattira nem telik :) , de amit próbáltam (olasz nyolc és tízhengeres, német és japán hathengeres boxer), annak alapján nem lelkesedem annyira a felesleges motorbőgetéses bohóckodásért... A tesla dinamikája félelmetes, és a csend amivel jár még inkább...

Én eddig is azt szerettem ha az autó precízen megcsinálta amit én a kormánnyal levezénylek, és a Tesla sok tekintetben jobb, mint sok hagyományos autó...

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

Treff Bubi 2017.08.08. 22:44:23

@szellemkor: +1 gondolat: ha olyan hatásfokkal és ár-érték aránnyal készülnének majd az akkumulátorok, a munkagépeknél is jó lenne egyszer elhagyni a robbanómotort. Mennyivel csendesebb lenne egy építkezés, ahol a sok kompaktor meg bobcat villannyal menne egész nap.

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

Treff Bubi 2017.08.08. 21:51:17

@szellemkor: adja az ég (vagy Musk) hogy így legyen, és ne az Apple üzletpolitikáját kövessék, aminél a kiegészítők speciális szabványa csak a saját, magasabb árú kopó alkatrészeket lehet feltenni.

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

Treff Bubi 2017.08.08. 21:34:00

@Ződ2000: jaja, majd ha beindul külön a Tesla gyári tuning üzeme, ahonnan le lehet tölteni a hifibe Bugatti meg Koenigsegg hangmintákat, hogy úgy érezd, igazi kocsit hajtasz:)

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2017.08.08. 21:32:38

„5000 dollárért egy kiterjesztett Autopilot szoftvercsomag érhető el, és további 3000 dollárért már teljesen önálló vezetésre is képes az új modell.”

Ilyen extra, olyan extra, és máris 50k $ az ára.
Hazug marketingduma a 33k $.

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

szellemkor 2017.08.08. 18:29:11

@Ződ2000: Igen, egyelőre teljesen vicces hogy pont ott tartunk, mint amikor a lovaskocsit leváltotta a robbanómotor: az első autók is olyan hintókhoz hasonlítottak, amin csak éppen elhagyták a lovat és a rudat. :-)

Pedig az egész drive by wire elektromos hajtáslánc elfér a padlólemezben, ráadásul abban van az összes drága cucc (elektromotorok, akksicsomag, vezérlőelektronika) innentől csak fantázia kérdése lenne hogy milyen kasztnit applikálnak rá, mert nem kell a hagyományos motortér - utastér - csomagtér szentháromságot követni.

Én pl. azt várom hogy moduláris, cserélhető kasznik legyenek hozzájuk: nyáron a kabriót pattintom fel, iskolajárathoz az egyterűt 7 üléssel, stb.. Vagy teljesen új üzleti modellek is kialakulhatnak, mondjuk ha hosszabb időre utazol, akkor lakófelépítményt bérelsz rá, ha építkezel akkor pickupot.

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.08.08. 16:27:30

Ja igen, csak hogy helyére tegyük a dolgokat, a Teslákban a vezetési élmény is ott van. Alacsony súlypont, precíz kormányzás, nagyon korrekt úttartás. 0-100 a legsokkolóbb adat, de nem mérhető dolgokban is ott van a Tesla...

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.08.08. 16:20:38

Annak vagy 10 kommentelőnek aki nem igazán látott még új autót (pl @tutifruti22: @EU zászlót mindenhova!: @eßemfaßom meg áll: ): nos igen a mi kis hazánkban a magyarok akkor is húznák a szájukat ha 5 milla lenne. Nem lenne itt semmilyen fordulat csak újabb hőzöngés...
35.000 EUR egy korrekt 320d ára. Ez nyugaton az átlagos nyugati családi autó, amelyből több fogy mint a legtöbb úgynevezett tömegmodellből.

Akinek meg drága, az sem fog Logant venni, hanem szépen vár 5-6 évet és megveszi használtan.
@odamondó: mint aki vett már xc60-ast mondom, a kifutó modell ára a Model 3 alapáránál van. Viszont az új T8 árazása bátor. De a Tesla akkor is egyedülálló ajánlat jelenleg... És megint beelőzte a többieket...

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.08.08. 16:20:27

Pár hónapja láthattam közelről a Jaguar Ipace tanulmányát ( autossagok.blog.hu/2017/06/21/jaguar_i-pace_nyalcsorgato ), amely az első olyan villanyautó, amelyet neves autóipari szereplő tervezett (ha más nem lépi meg előbb a tanulmánya véglegesítését), persze eltekintve a hibrid rendszerektől, mint a BMW és a Volt.

Maga az autó sokkal autószerűbb, de mégis érdekes volt látni, hogy az autógyártók nem képesek túllépni saját árnyékukon, és nem értik, hogy milyen új szolgáltatások szükségesek egy villanyautóhoz. Olyan ez, mint amikor a mobilgyártók nem értették meg hogy az Apple mennyire forradalmasítja az ipart az appstore-ral. Érdekes volt látni hogy mennyre röhejes dolgokat gondolnak "Iphone-gyilkosnak". Na ugyanitt tartanak a neves autógyártók...

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

szellemkor 2017.08.08. 15:51:07

@Treff Bubi: A fenntartásról annyit, hogy volt egy interjú a Green Taxi tulajával valamelyik gazdasági műsorban, ahol a manus elmondta, hogy a Németországból behozott használt Nissan Leaf flottájukra az üzleti tervükben előzetesen kalkulált, (a korábbi hagyományos taxisflotta üzemeltetés tapasztalatai alapján kiszámolt) karbantartási / szervizköltség töredékét költötték el az indulás óta. Az ablaktörlőlapát az ablaktörlőlapát: az abroncs, a fékbetét (ami ugye a visszatermelés miatt lassabban fogy) ,a kevés kopó-fogyó dolog egyik sem űrtechnika, ugyanonnan ugyanannyiért beszerezhető mint a robbanómotoros kocsikra, viszont rengeteget spóroltak az olajcseréken, szűrőcseréken, vezérléscserén, stb...
Nekem nem érdekem bárkit meggyőzni, egyszerűen csak most lett ez az egész kézzelfogható valóság.

És még valami. Ha lenne mondjuk közel 20 misim egy új autóra (ahogy nincs, de tegyük fel) és nem pénz nem számít alapon gondolkodnék, hanem úgy, hogy pár év múlva esetleg használtként mégsem mindegy mennyiért eladom majd, szerinted melyiken buknék nagyobbat, egy új Teslán, vagy egy új, nagy Audin / BMW-n / Mercin?

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

szellemkor 2017.08.08. 15:50:57

@Treff Bubi: Persze, meg lehet csinálni a villanyautót is gagyira úgy hogy elromoljon. De a rontómérnököket a villanyautó ipar még sokáig nem fogja olyan létszámban foglalkoztatni mint a hagyományos járműveknél, mert - ahogy a sok szkeptikus kommentet olvashatod - először le kell győzniük a negatív sztereotípiákat. Gondolj bele, mennyire UFO-ként kezelte a használtautó piac a hibrideket pár éve még, ma meg már mindenki tudja hogy a Prius a legmegbízhatóbb használtkocsi, és az akkupakk a legritkábban elromló alkatrésze (ráadásul az is cellánként cserélhető). Nézd meg mit hajtanak a taxisok, talán nem véletlen. A KIA-Hyundai is 15 éve a minőségével sulykolja a vevőkbe hogy a koreai autó ugyanolyan jó mint a japán. Ők sem engedhetik meg a direkt meghibásodásokat.
Elon Musk túl sokszor húzott 19-re lapot a Tesla projekttel, emlékezzünk vissza a kigyulladó, vagy önvezetés közben balesetet szenvedett, nagy sajtvisszhangot kapott korai példányokra. Most meg azért törik magukat össze (képletesen) hogy bizonyítsanak. Óriási változásokat fog hozni ez a technológia a világban, komplett iparágak lesznek meghaladottak, gazdasági átrendeződések egész sorát fogja hozni a fejlett és a fejlődő világban egyaránt.
Egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy pl. India be fogja fogadni a robbanómotoros autók elavult gyártósorait amikor Európában már mindenki elektromos autót fog keresni a régi benzinese / dieselje helyett. Azok az országok, melyek a motorizáció előszobájában vannak még csak most, nem biztos hogy egy leváltásra kerülő technológiába fognak fektetni (olajfinomítók, benzinkutak, stb.)
A dízel még sokáig meg fog maradni a teherszállításban, távoli vidékeken, mezőgazdasági gépeknél, bányákban, hajóknál. De a városi közlekedést rohamtempóban alakítja át a villanyautó. (Amúgy meg nem tök menő dolog néma csendben, zenét hallgatva autózni, és pár száz kilométerenként megállni egy gyorstöltésre, meginni egy kávét, elmajszolni valami szendvicset és fél óra után megint lehet nyomni neki az ampert?)
Amint egyre elérhetőbbek a villanyautók, a környezetvédelmi szempontokat is egyre bátrabban fogják a kormányok és a városok felvállalni. A benzin, a dízel egyre olcsóbb lesz, mert egyre kevesebb kell majd belőle.Ez az egy olyan tényező, ami lassítani fogja a villamos autózás elterjedését, mert árban közelíteni fogja az áramhoz a hagyományos energiahordozók árát de végül is lehet hogy a gázt, olajat villamos erőműben fogják árammá alakítani, mindenesetre egyben ez segít is hogy a technológiai váltás ne kataklizma szerű hirtelenséggel menjen végbe, hanem mindenki fel tudjon készülni az új világra.

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

Medgar 2017.08.08. 14:57:50

@Luighi: nyugi fizetni fogunk mint a katonatiszt azt a kieső 5-600 millárd ft jövedéki adót pótolni kell..

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

Treff Bubi 2017.08.08. 14:57:45

Ezekre a villanyautókra már csak olyan borítás kellene, ami napelem is egyben. Mondjuk a festékréteggel felhvihető szupervékony napkollektormolekulák:)
Amúgy szerintem még a 10 millás, de később az esetleg következő olcsóbb modellnél is drága lesz a fenntartás. OK, nem kell olajat, szűrőt, szíjakat cserélni, de egyelőre úgy tűnik, hogy egy sima elkopott ablaktörlő lapát is kb. húszezres tétel, az elektronika meg túl sok funkcióért felel, ami szintén csillagászati szervizköltségeket jelent, ha mondjuk bedöglik a kesztyűtartóvezérlés. Ja, és itt nincs utángyártott alkatrész negyedáron:)

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

Treff Bubi 2017.08.08. 14:57:42

@szellemkor: sajnos a tervezett avulás nem technológia függő. A Teslák chipjeit is gond nélkül lehet úgy programozni, hogy a gari lejárta után egy nappal adjon ki valami egy hibakódot, amit csak márkaszervizben lehet javítani drágán.

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

autosvilag.com 2017.08.08. 14:57:34

Mai hír, hogy az Amerikai Fogyasztóvédelem is ment egy kört az autóval. Az ő normatívái szerint alig több, mint 200 kilométeres a Tesla hatótávja - az amerikai fogyasztásmérő normatívák sokkal inkább köszönő viszonyban vannak a valós fogyasztással, mint az európaiak.

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

szellemkor 2017.08.08. 13:17:39

Lehet sírni, nosztalgiázni a benzin és dízelkerregés után de ha egyszer bármilyen, akár egy kis vacak VW E-UP-ot is vezettél, mellbe vág, hogy milyen fájdalmasan elavult és meghaladott a robbanómotoros technológia.
A jövő itt van, és hogy 10 év vagy 20 év telik el mire átveszi a stafétabotot, az már részletkérdés.
Nekem nem fog hiányozni a nyomatékcsúcs keresgélése miatti kapcsolgatás a szar, pontatlan váltókarokkal, az elkokszolódó szívósor, az eltömődött részecskeszűrő, a finom remegésével százezres szervizszámlát jósoló kettős tömegű lendkerék, a garanciaidő után egy nappal megálló nagynyomású üzemanyag szivattyú, a kuplungszett csere, a dugóban araszolás egyes-kettes kuplung-fék-gáz nyűgje, az olajcsere, gyertyacsere, vezérműszíjcsere, a kilukadó kipufogó, az elkormolt EGR szelep, stb...

Az autószerelés végre kedvtelésből végzett, férfias hobbivá nemesedik. Egy klasszikus, régivágású V8-as vas vagy egy kis japán tökéletességű mechanikus csoda az autózás aranykorából továbbra is meg fogja dobogtatni a szívemet, de a mostani autók gyorsabban avulnak el mint bármi korábban.

A mai benzines, vagy dízel csúcsmodellek egy korszak végének túlzó, túlkomplikált technológiai masztodonjaiként vonulnak be a közlekedés történetébe, és a villanyautók - párhuzamosan az autonóm vezetés elterjedésével - a problémamentes, tiszta és stresszmentes autózást hozzák el mindenkinek.

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

röf 2017.08.08. 13:17:32

@morph on deer:
„…az egész olyan alapvetően új technikai megoldásokat is tartalmaz,…“
Az lehet, hogy olyanja van neki.
Az elektrotechnikában.
De nem a fizikában.
Lehet, hogy csóválja a kormányösszekötőjét mikor meglát, de gyorsulás (miként a lassulás is), surlódási együttható, tömeg, centripetális erő, ilyenekben nincs csoda.
Ilyenekben csak egy irdatlan nagy súly van, amit gyorsítani, lassítani, kanyarba begyűrni kell. És sok jó gumi kell alá…
És az energia, amit ma betankolok egy hatvan kilós benzintankba három perc alatt, az a villanyautónál egy tonna, és megismerhetem a környéket, mire tele lesz…
Az összes többi az lehet technikai csoda. Csak az mind másodrangú.

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben

a távoli rokon 2017.08.08. 12:29:32

A teli üvegtető alatti tér hűtéséhez mennyi energia kell vajon egy ilyen laza nyári 30-35-fokban? hatótáv fele kapásból megy a lecsoba gondolom...
Amúgy kéne.

Bejegyzés: Megoldások az új Tesla Model 3-ban, amelyeket jó eséllyel más alternatív hajtású autókban is viszontlátunk majd a jövőben
süti beállítások módosítása