Emobility: kezeket fel!
2017. szeptember 23. írta: Ecolife Magazin

Emobility: kezeket fel!

Az elektromobilitás már nagyon is a jelen – összegezhették a résztvevők az Emobility Forum 2017 kétnapos rendezvényén, szeptember 19-én és 20-án Budapesten. Az ECOLIFE volt az esemény kiemelt médiapartnere.

A fórum nyitópercében Garai Gábor műsorvezető kérdést szegezett a széksorokban helyet foglalóknak: ki érkezett a rendezvényre elektromos autóval? A több száz fős hallgatóság soraiból csak néhány kéz kandikált a levegőben. Majd újabb ötletes kérdést tett fel: és vajon hányan tervezik, hogy a következő kocsijuk már e-autó lesz? Azt lehetett volna gondolni, hogy kézerdőt látunk a magasban, de ehelyett alig néhány feltett kézzel többet számolhattunk össze, mint az első kérdésnél. Bizony, mindez azt jelentheti, hogy még a legszakavatottabbak, az e-mobilitással hivatásszerűen foglalkozók sem gondolják úgy, hogy néhány éven belül már elektromos járgányuk lehet. Írhatnánk, hogy a Bálna Kulturális és Kereskedelmi Központban rendezett konferencián mintha attól féltek volna a válaszadók, hogy egy bálna harapja le a kezüket. Pedig biztosan szeretnének egyet, hiszen a munkájukban szinte mindennap foglalkoznak az e-mobilitással (vagy legalábbis fokozottan érdekli őket a kérdéskör), ezért is jöttek el e konferenciára. Bizony mindez igencsak elgondolkodtató. Ezek szerint, kedvezmények ide vagy oda, az elektromos autók még mindig sokba kerülnek, egy helyett akár két vagy három benzines autót is lehetne vásárolni. Az is igaz, hogy egy luxuskocsi áráért meg két e-autót is vehetnénk. De az még inkább igaz, Magyarországon egyelőre még nincs garancia arra, hogy egy feltankolt e-járművel a fővárosból eljuthatunk valamelyik hatálszélre. Arra meg nemigen számíthatunk, hogy biztosan találunk út közben egy gyorstöltőt. Egyelőre alig kétszáz üzemel Magyarországon, de az ígéretek szerint egy év múlva már legalább ezer lesz. Így legyen!

emobility_2nd_day_0107.JPG

Az Európai Mobilitási Hét hivatalos rendezvényének tekintett Emobility Forum 2017 konferencián több mint egytucat ország szakértője, piaci szereplője vett részt a Magyar Elektromobilitás Szövetség, a Jedlik Ányos Klaszter, a BKK és az E-Mobi közös szervezésében. A kormányzatot, bár Varga Mihály minisztert harangozták be, végül Lepsényi István, az NGM államtitkára képviselte. Ő azt hangoztatta, hogy az elektromobilitás a következő évek kulcskérdése lesz, az új üzleti modellekkel vagy az önvezető technológiákkal együtt. Kiemelte, hogy a legtöbb e-mobilitási szabadalom Európában születik, Magyarországnak pedig arra kell törekednie, hogy a fejlesztésekben aktívan részt tudjon venni. Emlékeztetett arra, hogy a kormány 2016 óta csaknem 2 milliárd forinttal támogatta az e-autók vásárlóit, az önkormányzatoknak pedig több mint 500 millió forintot nyújtott töltőállomások létesítésére. A kormány kibővítette és jogi személyek számára is elérhetővé tette, valamint egyszerűsítette az elektromos autók beszerzését segítő támogatást, amely akár másfél millió forinttal támogatja az ilyen járművek terjedését.

emobility_0508.JPG

A konferencián kiemelkedett a Siemens Magyarország vezérigazgatójának, Dale A. Martinnak, valamint a Nissan Europe e-mobilitás igazgatójának, Gareth Dunsmore-nek az előadása. A múlt és a jövő állt mondandójuk középpontjában. Egyrészt a múlt és a jelen összehasonlítása, hogy száz, de akárcsak tíz év alatt mekkorát fejlődött az elektromobilitás, a digitalizáció, s ha ilyen ütemben halad az innováció, a fejlődés, akkor már nem járunk messze az önvezető autóktól. Továbbá az olyan smart cityktől, ahol az autók akkumulátora összeköttetésben áll a napelemes házak energiatároló-rendszereivel. 

A kerekasztal-beszélgetéseken, workshopokon is kirajzolódott egyfajta optimista jövőkép, mely az elektromosságban látja a mobilitás jövőjét, melynek Magyarország igenis részesévé kíván válni. Például az önvezető járművek vizsgálatára is alkalmas zalaegerszegi járműipari tesztpályával, melynek első üteme már 2018 tavaszára elkészül.

emobility_1219.JPG

Az ECOLIFE Magazin a maga módján támogatja az elektromobilitás, az e-járművek népszerűsítését azzal, hogy azokat megismerteti olvasóival. A szeptember végén megjelenő 17. számunkban például összegezzük az e-autózás alapfogalmait, s egy nyomtatásban még nemigen látott táblázatban ismertetjük a Magyarországon megvásárolható valamennyi e-személyautó modellkínálatot, mely tartalmazza az akkumulátor nagyságát, hatótávolságát, a töltő csatlakozási típusát, töltési idejével.

Környezetünk védelme érdekében is éljen az e-mobilitás!

Szöveg: Falus Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://ecolife.blog.hu/api/trackback/id/tr6712887916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éhesló 2017.09.23. 23:25:20

Az emobilitás egy PC téma, annak minden jellegzetességével: újbeszél hazudozás a környezeti terhelésről, kommunisztikus utópiák tudományként hirdetése, durva és voluntarista brüsszeli és nemzetállami beavatkozás a járműpiacba, üzemanyagpiacba.

Halott dolog, akár a PC.
süti beállítások módosítása