A régóta halogatott fejlesztés eredményeképp részben eltűnhetnek és a föld alá süllyedhetnek a folyót és a várost elválasztó autós sávok. Elsőként a pesti alsó rakpart Kossuth tér és Fővám tér közötti szakasza újulhat meg.
Folytatódnak a rakpartok élhetőbbé tételét célzó beruházások előkészítései, miután a Fővárosi Közgyűlés ez év márciusában nagy többséggel megszavazta az erről szóló javaslatot. Jó ideje téma a budapesti urbanisztikai fejlesztések sorában, hogy a Dunát elválasztó autópályák helyett parkok és sétányok kialakítására törekednek. Eleinte kemény ellenállásba ütköztek ezek az elképzelések, de idővel egyre többen felismerték, hogy az autósok kényelmi szempontját felülírják sokkal fontosabb tényezők.
Budapesten évente 1700 ember hal meg idő előtt a légszennyezettség miatt, átlagosan három évvel élünk kevesebbet az elvárhatónál, a belvárosban ez a szám azonban még nagyobb, így mára teljesen indokolttá vált a belvárosi autópályák megszüntetése. Várhatóan a potenciális autóutak felszámolásával, több belvárosi lakos is lerakja majd az autóját, vagy keresnek egy belvárostól távolabb eső útvonalat.
Összességében mára a belváros élhetősége, Budapest városképe és elsősorban az itt élők egészsége sokkal fontosabb lett a közlekedési szempontoknál. A Duna menti rakpart átalakítása egyszerre egy remek és előremutató hír, melyben a városi lakosok mindennapjait teszik tisztábbá és élhetőbbé, fenntartva az egészséges egyensúlyt az autósokkal.
A tervpályázat első helyezettje a Korzó Tervezési Stúdió. A stúdió pályázatában egy kompromisszumos megoldás született, mert az autósok sem lettek teljes egészében elzavarva a belvárosból, hanem csökkentett forgalom mellett gyakorlatilag mindenhol több helyen is közlekedhetnek. A korzóval párhuzamosan a vízen egy élettel teli zónát hoznak létre úszóművekkel és vízen kialakított platformokkal. Ezeken a területeken szinte bármilyen tevékenység elképzelhető; vetítések, koncert előadások, borkóstolók stb.
Úgy véljük, a Duna bevonásával egy eddig kiaknázatlan, de annál remekebb lehetőséghez jut Budapest, melynek eredményét hamarosan mi is élvezhetjük.
A tervezést 2016-ban fejezik be, és 2017-ben már megindulhatnak a munkálatok.
Fotó: a látványtervek pusztán illusztrációul szolgálnak
Forrás: Város-Teampannon Kft