Környezettudatosság és Internet Hungary
2016. augusztus 17. írta: Falus Tamás

Környezettudatosság és Internet Hungary

Interjú Csermely Ákossal

A digitális gazdaság és a fenntartható fejlődés összefüggéseiről is szól interjúnkban az Internet Hungary atyja annak kapcsán, hogy az idei konferenciát 2016. szeptember 27–28-án rendezik meg Siófokon.

ECOLIFE: Media Hungary és Internet Hungary, Kamera Hungária: azok is hallhattak már az ön által életre hívott neves rendezvényekről, akik nem a média világában dolgoznak. Miért hívta életre őket?

Csermely Ákos: Amikor 1996-ban megszületett a Médiatörvény, rá kellett jönnöm, hogy a friss jogszabályokat sokan sokféleképpen értelmezik. Akkor szerveztem egy jószolgálati konferenciát, amit Média Hungarynek neveztünk el. Nagyon jól sikerült, és közben arra is rájöttem, borzasztóan izgat, hogy egy konferencián nemcsak egyfajta műsorkészítésben vagyok benne, hanem egy színpad révén a közönséggel közvetlen kapcsolatom is van. Ugyanúgy tartalmat készítek, mint televíziós gyártásvezetőként-producerként, s ugyanúgy tartalmat próbálok meg értékesíteni jegy formájában vagy szponzorok megnyerésével. A Kamera Hungária Televíziós Műsorfesztivált azért hívtam életre 1999-től, mert a harminc éven át létező Veszprémi Tévéfesztivál megszűnt, és láttam, van igény arra, hogy a tévéműsorok ismét megmérettessenek. A Media Hungary konferenciákon pedig egyre többet foglalkoztunk az internettel, s világossá vált: az internet már több mint média, szolgáltatásaival sokkal több egyszerű médiafelületnél. Ezért született meg 2000-ben az Internet Hungary.

cs1.jpg

ECOLIFE: Mely témák köré csoportosulnak az előadások, kerekasztal-beszélgetések az Internet Hungaryn 2016-ban? Milyen helyet foglal el a témák között a fenntartható fejlődés gondolatköre? Egyáltalán: a digitalizáció miként függ össze a jövővel, egyben a környezettudatos gondolkodással?

Csermely Ákos: Az Internet Hungary ma már elsősorban a digitális világgal foglalkozik, kinyílt a digitális gazdaság irányába. Amikor az első rendezvényt szerveztük, két teremben zajlottak az események, ebédszünettel. Ma öt teremben vagyunk, és gyakorlatilag megállás nélkül tartanak a programok kedd reggel 10-től szerdán délután 3 óráig, ebéd- és vacsoraszünet nélkül. Van olyan termünk, amelyben a digitális gazdasággal foglalkozunk, a smart világgal, s e témák közvetve egyben már mind a környezettudatossággal, a fenntartható fejlődéssel is foglalkoznak. Egy másik teremben a médiamarketing és a neuromarketing áll a középpontban. Az érzelmet ma már lehet digitálisan mérni, egzakt eredményeket lehet elérni arról, hogyan lehet hatni az emberekre, miként lehet befolyásolni őket. Foglalkozunk kereskedelemmel is: ma már nem igazán lehet különválasztani az offline-t és az online-kereskedelmet. A hagyományos televíziózás még jól van, de a kutatások szerint a videomegosztók már a harmadik legnézettebb csatornának számítanak. Legfeljebb az emberek nem azonos időben nézik a műsorokat, hanem eltolva. A konferencián az online videóban rejlő lehetőségekről is beszélünk. Van Innováció Hungary elnevezésű szekciónk is, mely az innovációval és a startupokkal foglalkozik. Ma már bárki csaknem bármilyen üzletet el tud indítani a digitális gazdaságban az alacsony beszállási költségek miatt. Amikor annak idején tévésként elutaztam forgatni, 13 millió forintba került egy katódsugárcsöves kamera, és a minősége nem volt olyan jó, mint ma egy jó minőségű mobiltelefon kamerájának. A mai digitális világban mindenki egyenlő, őrült demokratizálódásnak lehetünk szemtanúi. Magyarországon már öt és fél millió ember érhető el az interneten, s ha valaki kreatív, sok mindent meg tud valósítani. A konferencián szinte minden jelentős témakörről beszélünk. Mindebbe értelemszerűen beletartozik a fenntarthatóság, a környezettudatosság témaköre is, még ha többnyire nem közvetlen módon.

ECOLIFE: Mit ért az alatt, hogy nem közvetlen módon?

Csermely Ákos: Úgy gondolom, amikor a digitális gazdaságról beszélünk, közvetve mindig is a jövőről, a fenntartható fejlődésről szólunk. Számomra az is a fenntartható fejlődés része, amikor azon gondolkodunk, mi legyen például a 49 pluszos korosztállyal, melynek jó része nem találja helyét a mai digitális világban. Leírni azonban vétek lenne őket, inkább át kellene képezni őket. Miért nem tanítunk például programozást számukra, amellyel visszavezethetnénk e korosztályt a gazdaságba. Az Internet Hungaryn arról is lesz szó, mennyi idő alatt lehet megtanulni a programozást. Egy kis angol nyelvtanulással három év alatt már el lehet jutni olyan szintre, amellyel a munkaerőpiacon egy magával valamit kezdeni akaró, szorgalmas 49 pluszos ember ismét versenyhelyzetbe tud kerülni. A világ ma a megosztó gazdaság irányába fejlődik, s a fenntartható gazdaság számomra kicsit erről is szól. Hogy a fejlődés elől kitérni nem lehet, legyen az iránya az Uber vagy az önvezető autó. Az Uber elleni tiltakozást az ipari forradalom idejéből ismert géptörés esetéhez hasonlítom. A gazdaság egészséges nyereségvágyának, és az ebből is fakadó fejlődésnek nem lehet gátat szabni.

cs2.jpg

ECOLIFE: A digitális gazdasághoz tehát alkalmazkodni kell minden korosztálynak: az alkalmazkodás kulcsszóvá válik!

Csermely Ákos: Így van, de az alkalmazkodási kényszer egyben lehetőség is a lépéstartáshoz, a felzárkózáshoz, a digitalizáció kínálta lehetőségek kihasználásához. És bár a fenntartható fejlődés kulcsfogalom, úgy érzem, kezd kiüresedni. Ha például a konferencián fő témaként emelném ki, hogy a fenntarthatósággal fogunk foglalkozni, a résztvevők nagy része úgy gondolná, oda csak a multinacionális cégek képviselői és a CSR-hívők mennek majd el. Ha a fenntartható fejlődés szavak nélkül szervezek egy előadást, de abban tudatosítani tudjuk, hogy az igazán a hallgató érdeke is, jobban elérjük a célunkat.

(Az interjú teljes terjedelmében az ECOLIFE Magazin 2016. szeptemberi, nyomtatott számában lesz olvasható.)

Névjegy

Csermely Ákos, az Internet Hungary és a Média Hungary producer-tulajdonosa 1962-ben, Budapesten született. A nyolcvanas években a Magyar Televíziónál dolgozott: kezdetben képrögzítőként, majd gyártásvezetőként, jeles műsorok háttérembereként. 1994-ben szerezett diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskola gyártásszervező-produceri szakán. A kilencvenes évek közepétől szerepet vállalt az első hazai kereskedelmi jellegű televíziók elindulásában (TvTv, TV4, TV3). 1998-ig az A3, majd utódja, az Msat televízió produkciós igazgatója volt. 1996-ban fogott konferenciaszervezésbe. A Média Hungary volt első projektje, melyet 2000-ben követett az Internet Hungary konferencia-sorozat. Közben 1999- től elindította Kamera Hungária Televíziós Műsorfesztivált is. Az Internet Hungaryből nőtte ki magát az Evolution és a Mobile Hungary.

A bejegyzés trackback címe:

https://ecolife.blog.hu/api/trackback/id/tr5510421844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása