A Maserati számára az autókat gyártani szenvedély. Hiszen aki ilyen formákat, arányokat tud alkotni, ennyire képes sugallni a közönsége számára az érzelmeket, és mindezek ellenére képes kompromisszumot kötni a fenntarthatósággal, azt mutatja, hogy bármikor képes a megújulásra.
Nagy feladat lehetett a jól bevált benzines motorok mellett dízel erőforrást fejleszteni. Azért mielőtt nagyon kétségbe esnénk szeretnénk megnyugtatni mindenkit, hogy nincs nagy baj, csupán arról van szó, hogy elkezdtek a takarékoskodás útjára lépni, és elkészítették az első dízelmotort a márka életében. Bár nem teljesen "zöld" az autó, a pozitív, előretartó lépések már jó kezdetnek tűnnek a márka életében.
A Maserati életében először egy ugyanúgy V6-os, de dízel erőforrás gondoskodik az autó sportos teljesítményéről, amelyet a Ferrari mérnökeinek segítségével fejlesztettek. 6,3 másodperc alatt gyorsítja a valamivel több, mint 1800kg karosszériát 100 km/h-ra, és a fogyasztását tekintve pedig beéri 6.3l/100 km, mindössze csekély 167g/km károsanyag-kibocsátás mellett. Ez köszönhető az intelligens Start&Stop rendszernek, amely leállítja, majd újraindítja az autót.
Normál módban a 8 sebességes ZF által fejlesztett automata váltó szépen teszi a dolgát, azonban „sport” módba kapcsolva megelevenedik az autó karaktere. Sportosabb váltások, élénkebb gázreakciók veszi kezdetét, ami nem feledteti, hogy mégiscsak egy sportautóban ülünk. A fogyasztásmérő értékei alapján, nem kér többet az élményért 8-10 litertől ilyenkor sem 100km megtételét követően. Ez komoly teljesítmény, hiszen a benzines esetében egy 2-es szorzóval minimum kell kalkulálnunk.
Emellett rendelkezésünkre áll egy I.C.E gomb is, amely az ECO megfelelője, amivel további megtakarítást érhetünk el. Elől az alumínium duplalengőkaros futómű teszi még precízebbé az autó viselkedését, hátul pedig az öt lengőkaros, multilink rendszer ötvözi tökéletesen harmóniában a kényelmet és a sportosságot. A futóművet kívánságra ellátják az elektronikus vezérlésű Skyhook rendszerrel, amelynek esetében folyamatosan változik az új fejlesztésű lengéscsillapítók karakterisztikája.
Elkezdte felzárkózását a fenntarthatóság irányába, s mivel egyik márka sem kerülheti el a sorsát sokáig, nem lennénk meglepődve, ha rövid időn belül egy hybrid-el jelennének meg a piacon. És ami a lényeg, hogy ez nem áll minden sarkon, a márka elvárasai a számok tekintetében évről évre nőnek, de nem kell nekik mindenki, csak az, aki megérti, hogy ez mivel különböztet meg.
Az autóért szeretnénk köszönetet mondani a Wallis-Motor Pest kft.-nek (1138, Budapest, Váci út 175.)
Forrás: bestcartest.hu
Fotók: Kapás Gábor KG-photo