Where's Mom - egy magyar ingmárka a fenntartható divatért
2017. április 06. írta: Ecolife

Where's Mom - egy magyar ingmárka a fenntartható divatért

A Where's Mom egy környezettudatos magyar márka, ami különböző kampányokkal, eseményekkel hívja fel a figyelmet a divatipar és a fogyasztói társadalom problémáira. Most vasárnap például egy second hand vásárral nyújtanak lehetőséget arra, hogy mi is többet tehessünk fogyasztásunk csökkentéséért, és áruba bocsáthassuk felesleges ruháinkat, illetve "új" darabokkal gazdagodhassunk.

wm5.jpg

A Where’s Mom monobrandként kizárólag ingeket és ingruhákat gyárt az egész család számára. A márka neve a családban egyik legtöbbet ismételt mondat. Mégsem csak anyukákat szólít meg a kezdeményezés, hanem azokat az aktív apukákat, férfiakat is, akik részt vesznek a családjuk életében.

wm1.jpg

Vásárlóik személyében olyan családokat és közösségeket céloznak meg, akik a környezetre és a vásárlásra nézve egyaránt tudatosak. Hajlandóak egy átgondoltabb, jobb minőségű terméket megvenni a fenntarthatóság jegyében, mintsem olcsó munkaerővel előállított, olcsó ruhák silány minőségű tömkelegét felhalmozni, majd hulladékként hamar megválni tőlük.

A márka társadalmi felelősségvállalása így szignifikáns része a projektnek. Most, hogy a környezetvédelem, az energiatakarékosság, a biotáplálkozás ilyen központi szerepet játszik a mindennapi életünkben ugyanolyan fontos lesz, hogy szó essen a ruhaipar helyzetéről is.

Az olajtermelés után a divatipar a második legszennyezőbb iparág. 1 kg pamut előállításához 20.000 liter vizet használnak el. 1 kg pamutból pedig csupán 2 db póló készül. A 10 dolláros termékeknek tehát igen is nagy ára van - több szempontból is.

Előbb-utóbb a fenntarthatóság és a transzparencia már nem csak egy opcióként, hanem előírásként fog jelentkezni a világunkban. Ezért döntöttek úgy, hogy már az első lépéstől kezdve ezt az utat járják. A Where's Mom megalkotói szeretnék informálni az embereket arról, hogy mi náluk a ruhakészítés folyamata, és tájékoztatják őket alapanyagaikról, az etikus munkakörülményekről, a gyártás kihívásairól.

wm4.jpg

Nehéz volt megtalálni a megfelelő beszállítót. Sok kérdésünk volt és sokszor nem kaptuk meg a válaszainkat. Végül találtunk egy olasz céget, aki magas minőségű inganyagokat gyárt környezetbarát körülmények között és malmukat megújuló energia hajtja. Minden lépést figyelemmel kísérnek a gyártásnál, így tudják biztosítani minden méter anyag sorsát. A legnagyobb hangsúly azon van, hogy minél kevesebb vizet, energiát és vegyszert használjunk, így csökkentve a gyártás során a környezetre mért hatásunkat.

- nyilatkozták követőiknek.

A márkát Kovács Dóra és párja, Esterházy Miklós együtt csinálják, a legapróbb részletektől kezdve mindenben részt vesznek. Dóra tervezi a ruhákat, Miklós pedig az azokra felkerülő mintákat és egyéb rajzokat. A világűr inspirálta minták - amik megjelennek a férfi, női, gyerek és bébi termékeken is - lehetőséget adnak az embereknek, hogy kimutassák az összetartozásukat. Nem egy individualista márkáról van szó, hanem egy olyan brandről, ami felvállalja a kötődést és mer őszintén beszélni a tökéletlen pillanatokról és megoldásokról is.

wm7.jpg

Ma ez még csak alternatíva azoknak, akik törődnek a jövőjükkel. A jövőben ez előírás lesz azok miatt, akik nem törődtek egyáltalán. Szóval most van itt az idő, hogy csatlakozz a forradalomhoz!

Ha titeket is érdekel a fenntartható divat és fontosnak tartjátok a hulladékcsökkentést, látogassatok el a Where's Mom vasárnapi rendezvényére, melyről itt tudhattok meg még többet.

A bejegyzés trackback címe:

https://ecolife.blog.hu/api/trackback/id/tr7012406915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása