Az Ünnepek körül felerősödik a segítő szándék, egyként mozdul az elesettebbekért, aki csak teheti. A család nélkül cseperedő gyermekek ilyenkor különös figyelmet kapnak. A MagNet Bank Kicsi Pakk kezdeményezése abból a célból jött létre, hogy az állami gondoskodásban élő gyermekek az idén pontosan azt bonthassák ki a fa alatt, amire valóban vágytak. A kezdeményezés hamar mozgalommá nőtte ki magát, és 70 szereplő csatlakozásával több mint 1.850 gyermek ünnepi kívánsága teljesülhetett.
A napokban érkezik meg három teljes megye állami otthonaiba az a rengeteg pakk, amely a gyerekek által kért ajándékokat tartalmazza. A csomagokat annak a 70 cégeknek, oktatási vagy kulturális intézménynek, társadalmi szervezetnek a kollégái állították össze, akik vállalták, hogy éppen azzal lepik meg a gyermekeket, amire valóban vágynak.
A Kicsi Pakk ugyanis – a nevelőotthonok vezetőivel és gondozóival összefogva – összegyűjtötte és név szerint adatbázisba rendezte az ott élő gyerekek kívánságait, majd ehhez keresett olyan vállalkozásokat, amelyek vállalták, hogy a munkavállalóik körében meghirdetik a programot, megszervezik a kollégák által elkészített csomagok gyűjtését és eljuttatását a gyermekotthonokba.
A kezdeményezés nem titkolt célja az volt, hogy a hazai céges adományozási kultúrában kiváltsa a személytelen cipősdoboz akciókat, amelyeknél a felajánló nem lehet biztos abban, hogy eltalálja-e, hogy mivel okoz örömet, a gyermeknek pedig hálásan kell fogadnia azt is, amire valójában semmi szüksége.
Bár az idén elindult programba a szervezők leginkább a versenyszférából számítottak jelentkezőkre, végül a nagy piaci szereplők (Telenor, DM, TATA, SAP, PwC) mellett rengeteg kisebb vállalkozás, általános iskola, egyetem (CEU, ELTE PTK), alternatív színház (Budaörsi Latinovits Színház, MU Színház), közösségi iroda (Impact HUB, LOFFICE) és civil szervezet (Hősök Tere, Greenpeace, CEDEK Izraelita Szeretetszolgálat) is csatlakozott, és ki-ki erejéhez mérten ajánlott segítséget. A kezdeményezés hatására így azok is segítőnek álltak, akik az év nagy részében épp maguk is adományokat gyűjtenek.
„Bár egy beteljesült kívánság biztosan ad némi többletreményt a gyerekeknek, mégsem ebben látom a Kicsi Pakk lényegét. A közös ünnepléssel a napokban nagyon fontos találkozások történhetnek, amelyeknek igazi transzformáló ereje lehet mindkét fél számára. Vannak társadalmi kérdések, melyek megértéséhez olyan közel kell menni, amennyire csak lehet, hogy cselekvésre ösztönözzenek. Csodálatos lenne, ha a felajánló cégek például munkalehetőséget tudnának biztosítani az otthonokból kikerülő fiataloknak. A mi dolgunk, hogy hidat képezünk. Biztos vagyok benne, hogy a felek legtöbbször kapcsolatban maradnak, a többi rajtuk áll.” – mondta Pászka Petra a kezdeményezés elindítója, a MagNet Bank marketingvezetője.