Diákok és kutatók a fenntartható jövőért
2022. október 10. írta: Ecolife Magazin

Diákok és kutatók a fenntartható jövőért

Tanulmányi csapatversenyt hirdet középiskolásoknak az Akadémia

A Magyar Tudományos Akadémia tanulmányi csapatversenyt hirdet klímaválság és fenntartható fejlődés témakörben 9–12. osztályos diákoknak. A Középiskolai MTA Alumni Program keretében szervezett versenyen a legjobban teljesítő csapatok és tanáraik értékes díjakat kapnak, a döntő győztesei pedig elutazhatnak a Franciaországban épülő kísérleti fúziós reaktorhoz.

A versenyre október 19-én 16 óráig nevezhetnek 3 fős csapatok a verseny.mta.hu weboldalon. A verseny a Középiskolai MTA Alumni Program keretében valósul meg.

A verseny témája

Hogyan függ össze a felmelegedés problémája a természeti erőforrások pazarlásával, a természetkárosítással és a túlfogyasztással? Mit tehet az emberiség, és mit tehet az egyes ember, hogy a globális átlaghőmérséklet emelkedése az iparosodás előtti időkhöz képest legalább 2 Celsius-fok alatt maradjon?

A fenti kérdésekkel mindannyiunknak foglalkozni kell azokért, akiknek a jövője a tét. Az MTA számára az egyik legsürgetőbb lépés, hogy hiteles forrásokon alapuló ismereteket közvetítsen, valamint eszközöket adjon a leginkább érintett korosztály tagjainak kezébe ahhoz, hogy maguk is elmélyedjenek a témában, és hatékonyan felléphessenek a fenntartható jövőért.

A Magyar Tudományos Akadémia tanulmányi versenyt hirdet annak érdekében, hogy erősítse a középiskolás korosztály tájékozottságát és vitakészségét a fenntarthatóság témájában, hiteles tudást adjon, és cselekvésre ösztönözzön.

A fenntartható jövőért még lehet mit tenni, ám ehhez közösen kell cselekednünk, méghozzá késlekedés nélkül

- hangsúlyozta Freund Tamás, az MTA elnöke a verseny alkalmából a diákoknak küldött videóköszöntőjében.

 

Szakértők által készített és ellenőrzött tartalom

A versenyen magyarországi és határon túli, magyar nyelven (is) oktató középiskolák 9–12. osztályos, háromfős diákcsapatai mérhetik össze tudásukat. A legjobban teljesítő csapatok és felkészítőik értékes tárgynyereményekben részesülnek, a győztes csapat és felkészítő tanára pedig többnapos szakmai utazást nyer a dél-franciaországi kísérleti fúziós reaktorhoz, a magyar részvétellel is épülő ITER-hez.

A verseny honlapján elérhető, folyamatosan frissülő Alumni Tudástárban animációkat, videókat, infografikákat és egyéb forrásokat találnak a diákok a témában.

A tanulmányi verseny szervezőinek munkáját az MTA által felkért szakértői csapat segíti. Tagjai szakmailag ellenőrzik a versenyfeladatsorokat és a felkészülést segítő, a Tudástárban mindenki számára szabadon hozzáférhető tartalmakat. Közreműködésük a biztosítéka annak, hogy a diákokhoz csak olyan tények jussanak el, amelyek tudományosan megalapozottak, és amelyeket a tudományos közösség elfogad.

Részletes információk és jelentkezés a versenyre a verseny.mta.hu címen.

Középiskolai MTA Alumni Program

Freund Tamás, az MTA elnöke 2020 végén hirdette meg a Középiskolai MTA Alumni Programot, amelynek keretében kutatók látogatnak el egykori középiskolájukba és más iskolákba, hogy munkájukról, kutatási témájukról, a tudományos módszerről beszélgessenek a diákokkal. A program célja egy tudománybarát társadalom építése, a kritikai gondolkodás fejlesztése. Freund Tamás felhívására az MTA köztestületének csaknem 1700 tagja jelentkezett a programra, és már több mint 100 iskola Alumni-tag.

Forrás: MTA

A bejegyzés trackback címe:

https://ecolife.blog.hu/api/trackback/id/tr2917950894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása