Elkészült az első napenergiával működő hibrid hőlégballon
2015. szeptember 02. írta: .ecolife.

Elkészült az első napenergiával működő hibrid hőlégballon

Augusztusban, napelemek nélkül emelkedett a levegőbe a világ első, csaknem teljesen napenergiával hajtott hőlégballonja.  Az egyedülálló jármű első útját Angliában, a 37. Bristol Nemzetközi Hőlégballon Találkozón teljesítette. A rendezvényen kívül, maga a helyszín is stílszerűnek mondható, hiszen Koppenhága után, 2015-ben Bristol lett Európa Zöld Fővárosa. Ezen kívül, a városban évtizedek óta nagy hagyománya van a hőlégballonos repüléseknek, így nem csoda, hogy itt készült el az első környezetkímélő hőlégballon.

A világ első „zöld-hőlégballonját” a helyi székhelyű Cameron Ballons gyártotta, és amilyen nagyszerű, olyan egyszerű elven működik: a jármű a nap energiáját úgy tudja hasznosítani, hogy egész egyszerűen az egyik fele korom fekete színű. A könnyűszerkezetű, poliuretán borítással ellátott nejlon anyagból készült hőlégballon repülés közben mindig a fekete felével fordul a nap irányába, ez által a ballonon belül található levegő melegebb lesz, mint a külső hőmérséklet, így a felfelé törekvő meleg levegő által felhajtóerő termelődik. A körülbelül 1600 négyzetméternyi anyagból készült ballon hatékonyságát tovább növeli, hogy a túlsó oldalát egy olyan, ezüstös színű anyag borítja, mely az összegyűjtött hőt nem engedi elszökni. A járművet a hőlégballonoknál már megszokott gázégővel is felszerelték, de ezt  - ideális esetben - csak a felszálláshoz kell használni, illetve abban az esetben is jó szolgálatot tehet az utasok számára, ha netán elbújna a Nap.

 

 „A jármű koncepciója meglehetősen egyszerű, de eddig még senki nem próbálta ki ekkora léptékben. Ahhoz, hogy idáig eljussunk, rengeteg különféle anyaggal és megoldással kellett kísérleteznünk, valamint azt is meg kellett oldani, hogy valahogyan képesek legyünk a ballon belsejében lévő levegő hőmérsékletének a szabályozására. Ez mind elengedhetetlen volt ahhoz, hogy egy olyan, hitelesített járművet építhessünk, ami időtálló, és nem csak egy tesztrepülés erejéig tart ki.” -nyilatkozta Nick Purvis, a Cameron Ballons munkatársa. A járművön egy összesen tíz főt számláló csapat dolgozott, és körülbelül kétszáz munkaórát vett igénybe a megépítése, melyet a Bristol 2015 támogatott.

Palotai Nándor

A bejegyzés trackback címe:

https://ecolife.blog.hu/api/trackback/id/tr577746602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása