A világ nem látott még akkora felhőkarcolót, mely több, mint másfél kilométer magas lenne, de a Kohn Pedersen Fox építészeti cégnek van néhány ötlete.
A jelenlegi világrekordot tartó Burj Khalifa, a dubaji felhőkarcoló a maga 828 méterével igazán lenyűgöző látványt nyújt. Az épületnek igencsak a sarkában van a szaúd-arábiai Jeddah felhőkarcoló torony, amely több, mint 500 méterrel fogja lekörözni a jelenlegi csúcstartót.
De ezek egyike sem olyan magas, mint a Sky Mile torony, mely Tokióban fog megépülni, és várhatóan 2045-re lesz készen. Ez a felhőkarcoló ugyanis több mint 5000 láb, azaz 1524 méter lesz a tervek szerint, ami bőven meghaladja az egy kilométeres magasságot! Vertikális kertekkel és több száz emelet magasban növő fákkal teszik majd otthonosabbá a tornyot.
A Sky Mile torony több mint 500 ezer embert érint, leginkább azokat, akik a tokiói öböl mentél élnek és dolgoznak, ugyanis az alacsony tengerszint feletti magasság miatt a régió különösen ki van téve a természeti csapásoknak. Az árvizek, hurrikánok és földrengések igen gyakoriak ezen a területen, az épülő komplexum nagyban segíti a természeti jelenségek okozta károk elkerülését.
A tengerbe ugyanis hatszögletű akadályokat telepítenek a torony köré, hogy megtörjék a hullámokat és csillapítsák azokat, mire a parthoz érnek. Az akadályok szélessége 150 métertől egészen 1500 méter átmérőjű lehet. Ezeken az elemeken a továbbiakban lebegő rizstenyésztést és algafarmot is terveznek. Az alga kitűnő alapanyaga lehet az üzemanyagnak. E felületek alatt egyébként egy rejtett tenger alatti közlekedést is kialakítanának — ezt még nem tudni, hogyan. Az emberek egyébként komppal juthatnának el a legközelebbi kikötőkbe.
A fő bázis és a szolgáltatások melegágya maga a torony lenne, mely négy kilométerre fekszik Kisarazu városától. Az épületben több mint 55 ezer ember dolgozhatna. Számos vizsgálatot és kutatást végeztek a torony szél- és vízellenállására vonatkozóan, az adatokat összehasonlítják az eddigi felhőkarcolóékkal. A torony közepén egy "szellőző" fog futni, mely lehetővé teszi, hogy az erősebb szelek is könnyebben áthaladjanak. Az egész felhőkarcolót természetesen keresztül-kasul szelik majd a liftek.
Az egész projektben a leghasznosabbak a hullámokat megtörő szögletes formák, hiszen segítenek csökkenteni a hullámverés okozta károkat és mérsékelni az óceán tengerparti városokra gyakorolt hatását.
Képek: techinsider