Tesztvezetéssel egybekötött innovációs napot szervezett a Porsche Hungaria Volkswagen csoportja május 5-6. között, amelyen az új, tisztán elektromos meghajtású e-Golf és az új Passat GTE is bemutatásra került.
A Hungaroringről indult a túra, majd Mátraházán, a Lifestyle Hotel Mátrában egy rövid sajtótájékoztatón bemutatták a Golf megújult változatait: az e-Golf, Golf GTE, Golf GTI Performance és a Golf R modelleket. A próbavezetés során lehetőség nyílt megismerkedni az e-Golf és a hálózatról tölthető hibrid Passat modellekkel is.
Az e-Golf
A Volkswagen továbbfejlesztett, károsanyag-kibocsátás nélkül működő e-Golf modelljét új lítiumion-akkumulátorral készíti, amelynek energiatároló képessége 24,2-ről 35,8 kilowattórára emelkedett. Így a hatótáv az Új Európai Menetcikluson (NEFZ) a korábbi legfeljebb 190-ről 300 kilométerre nőtt, az ügyfelek számára releváns éves középérték pedig a vezetési stílustól, az időjárástól és a légkondicionáló berendezés használatától függően mintegy 200 kilométer. Az elektromos autó második technikai generációja 100 kW/136 LE, plusz 21 LE teljesítménnyel (ami 15 kilowattal több az előd modellénél), ezen kívül új dizájn-részletekkel és digitalizált utastérrel is kecsegtet. Az alsó-középkategóriájú négyajtós modell, álló helyzetből 9,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.
Az extra felszerelésként megrendelhető Active Info Display digitális műszeregység és a már alapkivitelben kínált, 9,2 col képátlójú monitorral szerelt (és gesztusvezérléssel is kezelhető) Discover Pro infotainment-rendszer is az újdonságok közé tartozik. Ezeken a Car-Net e-Remote App segítségével különböző járműfunkciók érhetők el távvezérléssel, így okostelefonról vagy táblagépről is kezelhető a légkondicionáló berendezés, illetve elindítható vagy leállítható az akkumulátor töltése. A szintén extra felszerelésként rendelhető, az utastér fűtésére tervezett hőszivattyú, mely jól ismert az energiatakarékos házakból, az e-Golf révén ezúttal járműves alkalmazásban kap szerepet. A modell felismerhető új LED-technikájú fényszórókkal és hátsó lámpákkal átdolgozott orr- és farkialakításáról.
A Passat GTE
Hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerével az új Passat GTE motorterében egy 85 kW (115 LE) teljesítményű elektromos motor és egy 1,4 literes, benzinüzemű TSI aggregát található. A modell automatikusan elektromos üzemmódban, azaz E-Mode-ban indul, ha nem túl alacsony az akkumulátor töltöttségi szintje, illetve a külső hőmérséklet. A plug-in hibrid Passatot is nagyteljesítményű lítiumion-akkumulátor látja el energiával, ami akár 50 kilométer tiszta autózást is lehetővé tehet. Ez városközpontokban, lakónegyedekben való közlekedéshez ideális. Az akkumulátor feltölthető a szériakivitelhez tartozó töltőkábellel, de rendelkezésre áll egy töltési időt jelentősen lerövidítő kábel, valamint igény szerint telepíthető falitöltő (wallbox) is.
Az autóhoz járuló vezetői segédrendszerek rendkívül kifinomultak. Elemzik a jármű előtti forgalmat, és ennek megfelelően avatkoznak be. Tolatáskor az irány és a tolatási szög megadása után átveszik az irányítást, és a kormányzás abbahagyása esetén a forgalmi sávban tartják, és állóra fékezik a járművet. Környezetfigyelő rendszer könnyíti meg a manőverezést a nehezen átlátható helyzetekben. Az elöl, hátul és oldalt elhelyezett kamerák teljes képet jelenítenek meg az autó körüli területről a rádió vagy a navigációs rendszer képernyőjén.
Bővebb információ az új modellekről: volkswagen.hu
Fotók: Porsche Hungaria Kft.