Az Óceánok Világnapjához kapcsolódva (június 8.) az indonéz Making Oceans Plastic Free (MOPF) startup bemutatta Tasini elnevezésű újrahasznosított bevásárlótáskáját, aranyos tengeri állatos kulcstartó figurákba csomagolva.
Nem véletlenül esett a választás tengeri állatokra, hiszen a műanyagszemét jelentős része a tengerekben, óceánokban köt ki, veszélybe sodorva ezeket az élőlényeket. Beleakadhatnak, megsérthetik magukat vagy például lenyelhetik a szemetet; nem kevés lesújtó felvétel kering a világhálón arról, hogy a szemét miként tehet kárt bennük. Mivel Indonézia a világ második legnagyobb műanyagszemét-termelő országa, vizeinek élővilága különös veszélyben van.
Roger Spranz (a MOPF egyik alapítója) szavaival élve, a figurákat öko-nagykövetként szeretnék használni. A kezdeményezés célja a fiatal generáció környezettudatosságra nevelése, valamint a fogyasztói társadalom szemléletformálása, a tudatos vásárlói létre ösztönzés. Mindezt - szakítva a már megszokott, moralizálós retorikával - a könnyedség és az egyszerűség jegyében szeretnék megtenni, hogy az elképzelés könnyen beépíthető legyen a mindennapokba.
,,Hiszünk abban, hogy bolygónk megóvásának mókás és emészthető köntösbe csomagolása sokkal hatékonyabb, és olyan módon éri el az embereket, hogy ténylegesen motiválttá válnak a változásra" - fejti ki Roger Spranz, aki 2013-ban Paritosha Kobbe nevű doktoranduszhallgató társával, a terméktervező-művész Lia Nirawatival és a nemzetközi üzletfejlesztő szaktanácsadó Adith Nugrohoval közösen hozta létre a MOPF-ot.
A Tasini bemutatásával párhuzamosan formálódó kampányt itt, a MOPF weboldalát itt találod.