A Lush és a Szumátrai Orángután Társaság (Sumatran Orangutan Society, SOS) együtt védi meg az orángutánokat és esőerdei élőhelyüket.
A Lush új Orangutan szappanjának eladásából származó minden bevételt (az ÁFA levonása után) az SOS és helyi partnere, az Orángután Információs Központ (Orangutan Information Centre, OIC) támogatására fordítjuk. A cél, hogy a szumátrai Bukit Mas környékén található, egyedülálló Leuser Ökoszisztéma határán elhelyezkedő földterületet újra esőerdő borítsa.
Az #SOSsumatra kampány 2017. november 24-én indult. Célja, hogy felhívja a figyelmet a kihalás szélére sodródott orángutánok helyzetére, illetve az erdőirtás hatásaira. Már csak 14.600 vadon élő orángután maradt Szumátrán. A Lush ezért 14.600 exkluzív Orangutan szappant gyártott, de ha elfogynak, örökre eltűnnek, ahogy az orángutánok is!
Az Orangutan szappan illata egyedi, pacsulis-narancsos, alapja pedig a Szumátrához közeli Nias szigetéről származó extra szűz kókuszolajból készült.
Helen Buckland, az SOS igazgatója: „A vadon élő orángutánokat számos veszély fenyegeti, túlélésüket esőerdei otthonuk védelme garantálja. Fantasztikus érzés visszaszerezni és újjáéleszteni ezt a területet, hogy az orángutánok újra szabadon kószálhassanak.”
Simon Constantine, a Lush vezető parfümkészítője és az etikus beszerzési csoport vezetője így nyilatkozott: „A SOS tagjai elmagyarázták, majd megmutatták, milyen hatással vannak az általunk használt összetevők Szumátrára. Azonnal eldöntöttük, hogy megváltoztatjuk a hozzáállásunkat, eltüntetjük a pálmaolajat a szappanbázisainkból és megpróbáljuk jóvátenni a kárt, amit okoztunk. Fontos fordulópont volt ez. Rájöttünk, hogy nem dönthetünk többé a legkisebb rossz mellett, helyette megoldást kell találnunk a problémákra, amiket a pálmaolaj és más összetevők jelentenek. Még soha nem találkoztam ennyire hatásos projekttel: a SOS valódi megoldást talált a problémára, mára 500 hektárnyi erdőterületet telepítettek újra azon a területen, mely 10 éve még illegális pálmaültetvény volt.”
Az Orangutan szappan online és az üzletekben is elérhető lesz egész Európában.
További információ:
A Szumátrai Orángután Társaság (Sumatran Orangutan Society, SOS) egy jótékonysági szervezet, mely a szumátrai orángutánok és élőhelyük megőrzésére jött létre. Támogatják a helyi konzervációs programokat, és kampányokat indítanak a vadon élő orángutánok védelmében. www.orangutans-sos.org
Tudj meg többet az SOS és a Lush kampányáról a weboldalukon.
SOS social media
Instagram: @OrangutansSOS
Lush Social
Facebook: Lush
Instagram: @Lush
Twitter: @LushLtd