Kemény változás jön a magyar üdítőkben - ezt mindenki megérzi. A hazai üdítőital-gyártók - a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként - cukorcsökkentési vállalásokat tettek.
A nem alkoholtartalmú italokból az édesítő fele eltűnik - írja közleményében a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. Az ásványvíz- és üdítőágazat vállalkozásai tovább csökkentik alkoholmentes italaik (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, -nektárok, -italok és jeges teák) átlagos cukor- és - így - kalóriatartalmát. Mindezt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve a kis kiszerelésű termékek arányának növelésével valósítják meg, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek részesedését - derül ki a közleményből.
Eszerint az italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020 végéig 50 százalékkal lesz kisebb a 2010-es értéknél. Azt is vállalták a piaci szereplők, hogy marketingtevékenységükben a tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzik a vásárlókat annak érdekében, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes termékeket.
A tagvállalatok által az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként 2010 és 2017 között: a termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal csökkent, a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23 százalékról 55 százalékra emelkedett.
Az Európai Unió is egyre szigorúbban szabályozza az ételekhez, italokhoz adható cukor mennyiségét. Sok vállalat erre zsugorflációval válaszolt, vagyis csökkentették a termékek kiszerelésének méretét.