Legyen szó biopamutról, fair trade kereskedelemről vagy az enyészettől megmentett, és újrafelhasznált ruhadarabokról, az etikus, ökotudatos divatban az a legjobb, hogy az ember túllép a rutinszerű vásárláson: itt a legtöbb darabnak ugyanis története van, és ha még nyomokban is, de végre jelen van az odafigyelés, és a legpazarlóbb terület, a divatvilág is elindult a globális gondolkodás útján.
Környezetbarát hungarikum
Fenntarthatóság és kreativitás szempontjából élen jár a fair trade elveket valló magyarországi Benzol. A budapesti műhelyben kézzel készített egyedi, sorszámmal ellátott darabok limitált szériában kaphatóak, hiszen alapanyagai "megmentett", újrahasznosított darabok. Itt kortól és nemtől függetlenül találja meg mindenki a szívéhez és stílusához közel álló táskákat, a folyamatosan megújuló kollekció mögött pedig markánsan tartja magát "az energia nem vész el, csak átalakul" elv.
Nagyon pamut
A nagyobb gyártók is felismerték az évek során, hogy még ha valamivel drágábban kell is adniuk termékeiket, a vásárlók egy része szívesebben választja ezeket, ha azt olvashatják, hogy fair trade kereskedelemből származó biopamutból készültek, és gyáraikban garantálják a dolgozók számára a megfelelő körülményeket, a méltó fizetést és bánásmódot. A C&A például piacvezetőnek számít a biogyapot felhasználásának területén: amíg 2008-ban 15.3 millió biopamutból készült terméket adtak el, néhány év elteltével ezt a számot sikerült 26 millióra feltornázni, ezzel is támogatva a fenntartható mezőgazdaság erősödését.
Vadásznak a ritkaságokra
A Printa számára különösen fontos a környezettudatosság, így kollekciójukon keresztül próbálják felhívni a figyelmet a slow fashion, vagyis a minőségi divat fontosságára. "Szívesen használok fel férfiingeket, pamut pólókat és pulóvereket; ezeket általában átfestem. Újdonságnak számít a pamut lepedők és ágyneműk használata, kötött kollekciónk pedig speciális, ipari pamut hulladékból gyártott fonalból készül. Alapanyagok tekintetében vadászunk a ritkaságokra. Szerencsére az a tapasztalat, hogy az embereknek egyre fontosabb kérdés, miből is készülnek a ruháik: a külföldiek egyelőre nyitottabbak, de a hazai közönség körében is tapasztalható már a változás. Azt is megfigyeltük továbbá, hogy a harminc feletti korosztály tudatosabb, jobban átlátja, átérzi a környezettudatosság fontosságát. Bízom benne, hogy a jövőben ez változni fog, és egyre több generáció számára lesz fontos a téma" - mesélte Majoros Zita, a cég alapítója.
Még több zöld hírről, érdekességről és tippről az Ecolife magazinban olvashatsz. Keresd a az Inmedio és a Relay üzletekben!