Június 28-án, egy londoni futammal ért véget a Formula E, a világ első, teljesen elektromos versenyautókat felvonultató világbajnoksága. Bár a szervezők a környezettudatosság nevében száműzték a benzint, az izgalmak megmaradtak.
A tavalyi év szeptemberében, a Pekingi versennyel elstartolt elektromos világbajnokság több szempontból is különleges volt, nemcsak a zöld jellegét, de a rendezést tekintve is. A Formula E nagydíjai ugyanis kivétel nélkül, mind az adott város utcáin zajlanak, egyedi hangulatúvá téve az egész szériát.
A tizenegy városon átívelő bajnokságot végül a korábban Forma 1-es világbajnok Nelson Piquet fia, az ifjabbik Nelson Piquet nyerte meg (a vele készített exkluzív interjúnkat az augusztusi magazinban olvashatjátok). A második helyen Sébastien Buemi végzett, aki szintén ezer szállal kötődik a Forma 1-hez, hiszen jelenleg is a Red Bull csapatánál tesztpilóta. Az összesítettben a harmadik helyet a brazil Lucas di Grassi szerezte meg.
A Formula-E versenysorozatban nem Piquet és Buémi az egyedüliek, akik valamilyen módon közel állnak a Forma-1 világához. A bajnokságon részt vett még Nicolas Prost, a négyszeres világbajnok Alain Prost fia, illetve Ayrton Senna unokaöccse, Bruno Senna is. A további izgalmakról a leszármazottak mellett még egykori Forma 1-es pilóták is gondoskodnak, mint például a tapasztalt Nick Heidfeld, vagy a saját maga alapította csapattal versenyzett Jarno Trulli, de a többi versenyző közül is akadnak, akik valamilyen úton-módon megjárták a leggyorsabb autók bajnokságát.
A Formula E bajnoksága nem csak a benzinmentességében, de a megrendezés módját tekintve is egyedülálló. A világbajnokság futamait ugyanis úgy rendezik, hogy az minden előkészülettel együtt is maximum egy napig tartson, hogy ily módon is minél kevesebb kárt tegyen a környezetben. Ezen kívül, a verseny helyszínén általában egyéb, környezettudatossággal kapcsolatos programok is várják az érdeklődőket.
Ami a Formula E futamain használt versenyautókat illeti, azok valamivel még nem olyan fürgék, mint Forma 1-es társaik, a végsebességük jelenleg körülbelül 225 km/h között mozog, a későbbiekben azonban ez várhatóan nőni fog. A világbajnokság egyik várható pozitív hozadéka ugyanis nemcsak az elektromos közlekedés népszerűbbé válása lehet, de a verseny valószínűleg serkentőleg fog hatni az elektromos meghajtású autók fejlesztésére is, ha mással nem, akkor a futamok alatt termelődött tapasztalatok által mindenképp. Ez utóbbi pedig egészen biztosan vissza fog hatni az autókra.
A világbajnoksággal kapcsolatos további érdekességekért keresse az újságárusoknál az Ecolife magazin következő számát, melyben egy hosszabb írásban fogunk majd betekintést nyújtani a Formula E világába és kulisszatitkaiba. És Nelson Piquet Juniorral egy interjút is készítettünk.
Palotai Nándor