Több napos környezetvédelmi programot indított a népszerű bevásárlóközpont.
A környezetvédelem mindannyiunk számára elengedhetetlenül fontos, hiszen bolygónk biztos jövője a jelenlegi állapotok szerint nem lesz fényes vagy különösebben hosszú. A Duna Plazát is üzemeltető Klépierre célja, hogy eljuttassa az üzenetet mindenki számára: egyszerű, mindennapi odafigyeléssel könnyen csökkenthető ökológiai lábnyomunk.
A tizenhat országban több mint száz bevásárlóközpontot üzemeltető, Európában piacvezető Klépierre CSR politikájának részeként valósítja meg hulladékgazdálkodási célkitűzéseit. Hosszú távú elkötelezettségének része a hét ország hét plázájában most megvalósuló esemény, az #ActForGood.
Magyarországon a Duna Plaza adott otthont az október 22-én kezdődő rendezvény sorozatnak, melynek középpontjában az újrahasznosítás és az újrafelhasználás volt. A vásárlókat színes programok várták, melyek központi eleme a környezettudatos életmód népszerűsítése volt.
Az ActFor Good – Tegyél te is a Földért kampány elemeként a bevásárlóközpont a Cewe támogatásával átalakult egy fotókiállítássá és megtekinthető volt számos sokkoló kép. Ezeknek témái mind a környezetszennyezés fogalmát, folyamatait és hatásait mutatták be, céljuk pedig közös: figyelemfelkeltés és elgondolkodtatás.
Az újrahasznosítás menő és ez már a divatvilágba is belopta magát. A bevásárlóközpont még korábban hirdetett versenyt hulladékból készült ruhák tervezésére, az első három helyen Sovány Daniella, Sinka Márta és Farkas Adrienn végeztek. Most a három tervező díjnyertes darabjait nézhették meg az érdeklődők október 24 és 28 között.A ruhák kizárólag olyan anyagokból készültek, amiket nap mint nap kidobunk a kukába, megtalálható volt bennük a bicikligumi, a magnószalag, a labda, a papír, de a szemeteszsák, a kupakok és az alumínium dobozok is.
Szintén szerdától hétfőig rendezték meg a „Te melyiket választod?” aktivitást. Ehhez egy hatalmas – 3,5 méter magas fát építettek fel hulladékból, hogy felhívják a figyelmet: ha elpusztítjuk a fákat, amelyek az oxigént termelik számunkra, mi is elpusztulunk.
Október 26-án pénteken pedig még inkább érdemes volt a bevásárlóközpontba látogatni, mert példaértékű eseménynek lehettünk részesei:a Duna Pláza résztvevő üzletei száműzték a műanyag szatyrokat és helyettük vászontáskákba csomagolták a megvásárolt termékeket. A zsákokat egy workshop keretein belül pedig teljesen egyedivé tehették a vásárlók, hogy kedvencünkként mindig magunkkal vihessék, nemet mondva hosszútávon a felesleges műanyagokra.
Az ACT FOR GOOD®, a Klépierre Group CSR stratégiája három pilléren nyugszik, tizenhárom konkrét vállalást tartalmaz 2022-ig, és további javaslatokat 2030-ig. A három pillér a következő:
Act for the planet
Az első pillér a 2008 óta végrehajtott intézkedések folytatása annak érdekében, hogy a Klépierre az innováció motorjaként járulhasson hozzá a mai környezetvédelmi kihívások kezeléséhez. A csoport ennek megfelelően elkötelezett az alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövő és a körkörös gazdaság fejlesztése mellett.
Act for territories
Ez a pillér szemlélteti a Klépierre elkötelezettségét azon területek iránt, ahol működik. A társaság például helybéli szolgáltatók bevonásával támogatja azokat a helyi kezdeményezéseket, amelyek a jövő kereskedelmét és foglalkoztatását segítik elő. A polgári szerepvállalás különösen fontos a Klépierre Groupszámára, ezért külön teret biztosít a kulturális, jótékonysági és helyi vállalkozói kezdeményezéseknek a csoport valamennyi bevásárlóközpontjában.
Act for people
Ez a pillér a Klépierre Group és a bevásárlóközpontjaiban megtalálható márkákvásárlóinak és munkatársainakjólétére összpontosít. A társaság összes érintett csoportjára kiterjed és célja az értékteremtés a közösség minden tagja számára. Például a Klépierre elkötelezett a látogatók elégedettségének növelése mellett, és aziránt, hogy pozitív élményt nyújtson minden munkatársa számára.
További információ: zsofia.arany@emeraldpr.hu